آخرین اخبار

31. فروردين 1402 - 12:04   |   کد مطلب: 44793
جعفر قنادباشی با بیان اینکه برخلاف تصور ژنرال‌های سودانی، درگیری‌ها و عملیات نظامی آن‌گونه که پیش‌بینی کرده بودند، پیش نرفت و تلفات زیاد و خسارات فزاوانی را به بار آورد، گفت: توقف درگیری‌ها در سودان بعید نیست، بسیار محتمل است.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه توقف درگیری‌ها در سودان بعید نیست، بلکه بسیار محتمل است، اظهار کرد: درگیری‌های سنگین نظامی بر سر تسلط بر مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مراکز در پایتخت سودان و همچنین در دیگر شهرهای این کشور، طی دو روز گذشته به اوج خود رسید و طرفین هرچه در توان داشتند برای حذف دیگری از صحنه قدرت بکار گرفتند.

 

وی ادامه داد: اما برخلاف تصور ژنرال‌های سودانی، درگیری‌ها و عملیات نظامی آن‌گونه که پیش‌بینی کرده بودند، پیش نرفت و تلفات زیاد و خسارات فزاوانی را به بار آورد که هیچ کدام از فزماندهان دو گروه نظامی رقیب، توانایی پذیرش مسئولیت آن را ندارند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و محمد حمدان دقلو، فرمانده نیروی واکنش سریع، اینک علاوه بر دغدغه‌های پیچیده ناشی از درگیری‌های نظامی، نگران افزایش مشکلات فوق العاده ای هستند که در اثر این درگیری‌ها برای مردم پایتخت و دیگر شهرها پدید آمده و  آنها را با سیل انتقادات و اعتراضات شدید داخلی و خارجی مواجه ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد دشواری‌های فوق‌العاده در راه تأمین مایحتاج اولیه مردم و کمبودهای شدید غذایی و دارویی به موازات افزایش تلفات در بین غیر نظامیان،  بحران بزرگ و غیر قابل جبرانی را رقم زده است‌ که بصورت مستقیم و غیر مستقیم توان عملیات طرفین درگیر را کاهش می‌دهد و سرکردگان آنها  وادار به پذیرش واقعیت‌های می‌سازد که قبل از آغاز درگیری‌ها آن را پیش‌بینی نمی‌کردند.

قنادباشی افزود: البته درخواست جدی ۱۳ حزب  سودانی برای توقف سریع درگیری‌ها و همچنین درخواست‌های مشابه کشورهای آفریقایی و غربی، موضوعاتی نیستند که فرماندهان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور بتوانند آن را نادیده بگیرند.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal