آخرین اخبار

31. فروردين 1402 - 20:00   |   کد مطلب: 44803
با استفاده از روش‌های بسیاری می‌توانید اطلاعات موجود در گوشی هوشمند قدیمی خود نظیر تصاویر، ویدیوها، مخاطبین و دیگر موارد را به گوشی جدیدتان انتقال دهید.

به گزارش آوای سیدجمال، یکی از دغدغه‌های اکثر ما هنگام خرید یک گوشی جدید انتقال اطلاعاتمان است. این پروژه به قدری مهم است که تا حدی از شیرینی این خرید جدید می‌کاهد. مثلا فرض کنید رمزهای عبور برای سایتهای مختلف را در گوشی خود ذخیره کرده و اطلاعات بسیاری در قسمت یادداشت‌ها دارید و یا برنامه‌های مختلفی را روی گوشی نصب کرده و استفاده می‌کنید، حال برای تعویض گوشی و انتقال اطلاعات با مشکل مواجه شده‌اید، ولی اصلا جای نگرانی نیست و راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد.

اولین راهی که به نظر همه می‌رسد استفاده از کابل و متصل شدن دو گوشی بهم دیگر و یا استفاده از فلش و کامپیوتر است ولی در این مطلب به شما راه‌های جایگزینی معرفی می‌کنیم که آسان و سریع‌تر هستند.
 

Google Drive

در ابتدا باید بدانید که برای این انتقال شما باید از اطلاعاتتان نسخه پشتیبان تهیه کنید. مثلا در گوشی‌های اندرویدی باید وارد تنظیمات و سپس سیستم شوید و گزینه Backup را انتخاب کرده وBack up to Google Drive را در وضعیت فعال قرار دهید. حال با فعال سازی این قابلیت می‌توانید از اطلاعاتی نظیر سابقه تماس، پیام‌های متنی، داده برنامه‌ها، مخاطبین و تنظیمات اولیه دستگاه پشتیبان‌گیری کنید.  برای انتقال هم در صفحه خوشامدگوییِ سیستم عامل اندروید، بازیابی اطلاعات و گزینه Copy your data را انتخاب کنید. به یک شبکه وای فای مطمئن وصل شوید و در گام بعد تمامی حالت های ممکن برای بازیابی اطلاعات را می‌توانید ببینید. به طور کلی گوگل با راه‌اندازی Google Drive انتقال داده‌های iOS به اندروید را آسان‌تر کرده است و با استفاده از آن می‌توانید داده‌ها در کمتر از چند دقیقه از iOS به اندروید منتقل کنید.
 

AirDroid

این برنامه برای انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های اندروید و iOS بسیار مناسب است و همچنین با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات را بین گوشی و رایانه نیز جابجا کنید. البته اگر قصد استفاده از اپلیکیشن AirDroid برای اندروید را دارید حتما باید نسخه ویندوز آن را دانلود و نصب کنید. این برنامه از هر نظر کامل است و امتیاز بالایی دارد.
 

Smart Switch

این برنامه مختص گوشی‌های سامسونگ است و در اکثر مواقع به صورت پیش فرض در گوشی نصب شده است. نحوه کار با آن هم بسیار آسان است و مزیت آن این است که به شما امکان می‌دهد بین دو گوشی اندرویدی و یا یک اندروید و یک آیفون اطلاعات را جابجا کنید. در این روش هم می‌توانید با استفاده از کابل دو گوشی را بهم متصل کنید و هم اینکه دو گوشی بدون سیم و از طرق بلوتوث و وای فای به یک دیگر متصل می‌شوند. پس از اتصال شما می‌توانید انتخاب کنید کدام دسته از اطلاعات مانند فیلم، عکس، آهنگ و دیگر اطلاعات را منتقل کنید.

به طور کلی گوگل با راه‌اندازی Google Drive انتقال داده‌های iOS به اندروید را آسان‌تر کرده است و با استفاده از آن می‌توانید داده‌ها در کمتر از چند دقیقه از iOS به اندروید منتقل کنید

 

Mi Account

این ویژگی مختص کاربران شیائومی و مانند استفاده از اپل آیدی و سامسونگ اکانت است و تمام اطلاعات شما را در خود جای می‌دهد، فقط کافیست برای استفاده از این ویژگی، پشتیبان گیری اکانت خود را روشن کنید تا تمام اطلاعات شما روی اکانت شیائومی شما کپی شود. سپس در برنامه Mi Mover که شرکت شیائومی آن را معرفی کرده، فرآیند انتقال فایل‌ها را در مدت زمانی کوتاه و بدون دردسر انجام دهید. البته اگر به صورت پیش فرض چنین برنامه‌ای را روی گوشی شیائومی خود نداشتید، آن را از منابع معتبر دانلود کنید.
 

MobileTrans

این برنامه برای  انتقال اطلاعات از اندروید به آیفون و بالعکس بسیار مناسب است. برای کار با آن باید برنامه را در کامپیوتر اجرا کنید و سپس گوشی‌ اندروید و آیفون خود را از طریق کابل USB به رایانه متصل کنید. سپس مانند دیگر برنامه‌ها باید تمام اطلاعاتی را که می‌خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید و روی دکمه شروع کلیک کنید.
 

انتقال اطلاعات در آیفون

در آیفون جدید پس از زدن اپل آیدی و تنظیمات Face ID باید گزینه transferring your data را انتخاب کنید. اگر هم اپل واچ دارید و در حال راه‌اندازی آیفون جدید هستید از شما سوال می‎‌شود که آیا می‌خواهید داده‌ها و تنظیمات اپل‌واچ انتقال پیدا کنید یا خیر. این روش بسیار آسان و بدون پیچیدگی است و باید تا زمان انتقال اطلاعاتتان کمی صبر کنید.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal