آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1402 - 14:54   |   کد مطلب: 44874
استاندار همدان گفت: کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان مهرماه امسال با معرفی همه شهدای استان در فضای مجازی و به شکل حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال،علیرضا قاسمی فرزاد در نشست هماهنگی برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان از اختصاص ۵۸ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان برای برنامه‌ها و زیر ساخت‌های فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد وگفت: از این اعتبارات با همکاری فرمانداری و شهرداری‌ها برای ایجاد نماد شهدای جاویدالاثر همزمان با کنگره ۸ هزار شهید در همه گلزار‌های شهدای استان استفاده می‌کنیم.

او توجه به فرهنگ شهادت بین مردم به خصوص کودکان و جوانان تاکید کرد و گفت: در برنامه کنگره ملی شهدا باید مشارکت مردمی و حضور همه نسل‌ها را داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین علیه السلام استان همدان هم گفت: همزمان با این کنگره کمک رسانی به افراد نیازمند با ۸۰۰ هزار بسته معیشتی، برنامه ریزی برای چاپ ۸۰ کتاب در موضوع‌های خاطرات شهدا و ساخت فیلم‌ها و تیزر‌هایی با محوریت معرفی شهدا و وصایای آن‌ها را داریم.

سردار مظاهر مجیدی گفت: تاکنون ختم قرآن در ماه رمضان همسو با این یادواره داشته ایم و در هفته درختکاری هم ۲۴هزار نهال به نیت شهدای استان کاشته شد.

دبیر کنگره ۸ هزار شهید استان همدان هم گفت: برای آشنایی دانش اموزان با ۸ سال دفاع مقدس و رشادت‌های شهدا تاکنون بیش از ۲۰ هزار دانش آموز از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کرده اند و ۹ هزار نفر هم به اردوی راهیان نور اعزام شده اند.

سردار مهدی فرجی گفت: زبان هنر برای معرفی شهدا برترین زبان است و ما در همین زمینه و در کمیته‌های بیست و سه گانه کنگره فیلم شهید قهاری سعید را با کمک بنیاد روایت فتح در دست ساخت داریم و فیلم شهید همدانی هم قرار است با کمک موسسه اوج و با همکاری وزارت اوج ساخته شود.

او از توزیع بیش از ۳ هزار جهیزیه بین خانواده‌های کم برخوردار استان با کمک مردم در ستاد کنگره ۸ هزار شهید استان خبر داد و گفت: در دومین دوره این کنگره ملی یادمان ۴۶۰ شهید مفقود الاثر استان ساخته و پایگاه خبری shahid.ir هم راه اندازی می‌شود.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز همدان هم گفت: برنامه‌های صدا وسیما با عنوان‌های مختلف در قالب تیزر، پویانگاری، مستند، رادیویی، کتاب صوتی، تولید برنامه و خبری با محوریت معرفی شهدا داشته ایم.

گرجی گفت: از چهل روز پیش از کنگره هم روزشمار کنگره، گفتگوی ویژه خبری از هر کمیته، پخش زنده مراسم، فضای مجازی و برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیون خواهیم داشت.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal