آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1402 - 11:41   |   کد مطلب: 44881
بااقدامات پیشگیرانه دامپزشکی؛
موردی از تب کریمه کنگو در اسدآباد دیده نشده
حسین وثوقی‌کیا با اشاره به شروع فصل گرما و فعالیت کنه‌ها، گفت: تاکنون در شهرستان اسدآباد هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو مشاهده نشده است.

به گزارش آوای سیدجمال، حسین وثوقی‌کیا، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد بااعلام اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان اسدآباد مشاهده نشده، اظهار کرد: با شروع فصل گرما و فعالیت کنه ها، تب خون ‌ریزی‌ دهنده‌ کریمه ‌کنگو که یک بیماری مشترک بین دام و انسان است، دامداران، کارگران دامداری‌ها، ذابحین، کارگران کشتارگاه‌ ها، قصابها و کلیه افراد مرتبط با دام را تهدید می‌کند.

وی افزود: تب خون ‌ریزی‌ دهنده‌ کریمه ‌کنگو یک بیماری حاد تب‌ دار و خون‌ ریزی‌ دهنده است که ویروس این بیماری از طریق ترشحات دام آلوده،خون دام آلوده ، گزش کنه آلوده یا له کردن آن روی پوست به بدن انسان منتقل می شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد ادامه داد: این بیماری در حیوانات اهلی هیچ گونه علائم مشخصی ندارد و خطر انتقال بیماری در انسان در طی ذبح حیوان آلوده و یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده نیز وجود دارد.

وی اذعان کرد: کشتارگاه های صنعتی که مجهز به سیستم پیش سرد باشد، از این حیث بیمه بوده و مصرف گوشت تولید شده هیچ خطری برای مصرف کنندگان ندارد که خوشبختانه در حال حاضر گوشت مصرفی شهروندان اسدآبادی از کشتارگاه صالح آباد تأمین می شود و این کشتارگاه صنعتی و مجهز به سیستم پیش سرد است.

وثوقی‌کیا از شهروندان خواست علاوه بر تهیه گوشت از مراکز معتبر باید به مهر و برچسب لاشه‌ها که علاوه بر تاریخ تولید جنسیت دام ذبح شده نیز توسط دامپزشکی مشخص می‌شود، توجه کنند و درصورت وجود تخلفات بهداشتی مراتب را به شماره تماس 33148020-33148036 یا سامانه سراسری 1512 به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal