آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1402 - 20:27   |   کد مطلب: 44938
زلزله ۴.۲ ریشتری شب گذشته گیان نهاوند که در ملایر و بخشهایی از کرمانشاه احساس شد خسارتی نداشته و به گفته مسئولان همدان همه دستگاه ها در آماده باش هستند.

به گزارش آوای سیدجمال، شب گذشته زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر منطقه نهاوند و مناطق اطراف را لرزاند. این زمین لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و به مرکزیت شهر گیان رخ داد صبح امروز نیز پس لرزه‌ای به همراه داشت.

مردم نهاوند، شب گذشته را در چادر و بیرون از منزل گذراندند. به محض وقوع زلزله، ارزیابان و نیروهای هلال احمر در محل مستقر و هم چنان نیز به حالت آماده باش قرار دارند.

همه تیم‌ها در حالت آماده باش هستند

حمید پورحسینی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به زلزله شب گذشته در شهرستان نهاوند اظهار کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت ۲۳ و ۰۴ دقیقه، شب گذشته ۱۷ اردیبهشت به وقوع پیوست و مرکز آن گیان نهاوند بود و یک پس لرزه نیز در ساعت ۷ صبح امروز با شدت ۳ و یک دهم در این شهرستان به وقوع پیوست، خسارتی نداشته است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه در این راستا بازدید گروه‌ها از شهرستان انجام شده و همه تیم‌های مدیریت بحران به حالت آماده باش هستند، گفت: همچنین مسئولان و رئیس مدیریت بحران شهرستان بازدیدهایی نیز انجام داده اند.

وی افزود: این آمادگی از سوی ستاد بحران استانداری برای اعزام نیرو وجود دارد که در صورت زلزله احتمالی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و در آماده باش هستیم.

تاکنون هیچ خسارت مالی و جانی گزارش نشده است

در ادامه ضرغام احمدوند نیز با اشاره به اینکه همه بخشداران و دهیاران را فراخوانده ایم، تصریح کرد: به محض وقوع زلزله شب گذشته بلافاصله ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه تاکنون هیچ خسارت مالی و جانی گزارش نشده است، افزود: تیم‌های ارزیاب به مناطق اعزام شده‌اند و گزارشات جمع بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به نبود استحکام در برخی واحدهای مسکونی روستایی مراجعه‌های کمی شده که البته خسارات بسیار جزئی بوده است، گفت: در این زمینه نیز کارشناسان ما برای بازبینی و کارشناسی خسارات به محل اعزام می‌شوند که اگر مشکلی باشد پیگیری‌ها صورت گیرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal