آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1402 - 8:24   |   کد مطلب: 44944
محمدکرم مرادی با بیان اینکه میزان هزار و 348 هکتار از سطح محصولات باغات شهرستان اسدآباد شامل گردو، آلو، انگور و شلیل معادل 40 درصد سطح باغات براثر سرمازدگی دو روزه خسارت دیه اند، گفت: این میزان از خسارت به سطح باغات به ارزش ریالی بیش از 182 میلیارد و 347 میلیون تومان است.

محمدکرم مرادی، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اوج سرما در روزهای 13 و 14 اردیبهشت ماه، اظهار کرد: در این دو روز بیش از 40 درصد از باغات این شهرستان دچار سرمازدگی شدند.

وی با اشاره به اینکه محصولاتی چون گردو، شلیل، آلو، انگور در این دو روز خسارت دیده‌اند، گفت: بیشترین محصولات خسارت دیده شامل گردو و انگور است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه محصول گردو هزار و 480 هکتار است که 592 هکتار آن معادل  55 درصد خسارت دیده است.

 

وی افزود: سرمازدگی درختان بیشتر در مناطق کلیایی مانند طویلان سفلی، مأوا، یوسف آباد، کوهبلاغ در ملحمدره است.

 

مرادی تصریح کرد: باغات انگور شهرستان 980 هکتار است که 381 هکتار آن معادل  40 درصد خسارت دیده است.

 

وی در خصوص خسارت به باغات شلیل هم گفت: حدود 208 هکتار باغا هلو در شهرستان داریم که 41 هکتار آن معادل  15 درصد خسارت دیده است.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد یادآور شد: در محصول آلو نیز 298 هکتار باغ در شهرستان وجود دارد که 45 درصد آن یعنی سطح 134 هکتار خسارت دیده است.

 

وی با بیان اینکه خاطرنشان کرد: میزان هزار و 348 هکتار از سطح محصولات باغات شهرستان اسدآباد شامل گردو آلو، انگور، شلیل به ارزش ریالی  182 میلیارد و 347 میلیون و 50 هزار تومان براثر سرمازدگی خسارت دیده شدهاست.

 

مرادی با بیان اینکه متأسفانه باغات شهرستان بیمه نیستند و باغداران از بیمه بسیار کم استقبال می‌کنند،  افزود: برای پرداخت خسارت به باغداران هنوز برنامه‌ای در نظر گرفته نشده است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal