آخرین اخبار

23. ارديبهشت 1402 - 13:41   |   کد مطلب: 44987
حجت‌الاسلام مرتضی موحدی با اشاره به خوانندگی یک زن در مراسم عروسی مختلط، گفت: قبل از آن که این نوع رسوم حرام در جامعه رواج و موجب هنجارشکنی شود، باید جلوی آن گرفته و نیروی انتظامی با آن زن خواننده و برگزار کننده مراسم برخورد کند تا مبادا در مراسمات باب شود.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بااشاره به اهمیت این فریضه الهی، اظهار کرد: تمام خیرات و به اضافه جهاد در راه خدا همچون آب دهنی در دریای مواج است که ثواب آن به اندازه امر به معروف و نهی از منکر نیست، و این نشان از سختی و ارزش کار این فریضه الهی می‌دهد.

 

 دختران بی‌حجاب تصور می‌کنند هنر میکنند بی حجاب هستند نمی‌دانند این یک بدبختی است

وی گفت: همه ما ارزو می‌کنیم که همچون شهید سردار سلیمانی باشیم و در راه خدا جهاد کنیم، در حالی که عرصه امر به معروف طبق فرمایش حضرت علی(ع) برتر از مجاهدت در جنگ سخت و البته ثواب آن زیاد است‌.

 

 امام جمعه اسدآباد با تأکید بر اینکه ادارات به همان مر قانون امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند، گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان همه دختران و فرزندان ما هستند و از اسرائیل وارد نشدند بنابراین آنچه وظیفه ماست باید تبیین و روشن شود، آنان فکر می‌کنند بی حجابی هنر و یک نوع شجاعت است که باید روشن شود نه این مسئله یک بدبختی است.

تبیین قانون حجاب و فاف در مدارس و دانشگاهها

وی با بیان اینکه باید در مدارس و دانشگاه‌ها جلسات پرسش و پاسخ بین کارشناسان، دانشگاه و مدارس و تبیین موضوع قانون حجاب برگزار شود، افزود: فطرت دختران ما پاک است که متأسفانه فضای مجازی با ولنگاری به وضعیت موجود دامن زده است.

 

پلمپ 4 باشگاه به علت عدم رعایت مرز بین زن و مرد

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به پلمپ ۴ باشگاه‌ ورزشی در اسدآباد و برخورد درست اماکن عمومی نیروی انتظامی، گفت: اولا اینکه برخی از باشگاه‌ها بدون مجوز هستند و ثانیا آنی که مرز بین زن و مرد را رعایت نکرده تذکر داده شده است.

 

وی بااشاره به اهداف دشمن و ایجاد هنجارشکنی در جامعه، گفت: شنیدم در مراسم عروسی مختلط در این شهر یک زن خوانندگی کرده و این جای تأسف است و اگر حریم بشکند، واویلاست، بنابراین باید حاکمیت با آن برخورد و توجیه شود.

 

خوانندگی زنان در مراسم مختلط مرد و زن حرام است

امام جمعه اسدآباد خوانندگی زنان در مراسم مختلط مرد و زن را حرام خواند و گفت: ارکست آقایی که ضوابط را رعایت کند، کار نداریم اما خوانندگی زن برای مختلط را حتما برخورد خواهیم کرد، خانواده‌های ما متدین هستند و تمایلی برای این نوع برنامه ندارند اما برخی از سوی جوانانشان تحت تأقیر قرار گرفته و خانواده هم حریف نیست، بنابراین حاکمیت باید قاطع ورود و برخورد کند تا جلوی رواج این نوع برنامه گرفته شود.

 

حاکمیت با خوانندگی زن در مراسم عروسی مختلط برخورد کند

وی خطاب به نیروی انتظامی  ادامه داد: البته اینکه خانمی برای مراسم بانوان بخواند کار نداریم اما خوانندگی زن برای مراسمات مختلط را قطعا برخورد کنند.

 

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به وضعیت دانشجویان دختر در دانشگاه سیدجمال و سرویس خوابگاهی، گفت: آنان باید بدانند و توجیه شوند که اینجا اسدآباد است و در اروپا درس نمی‌خوانند که هنجارشکنی کنند.

 

دانشگاه سیدجمال موظف است با دانشجویان بدحجاب و بی حجاب برخورد کند

وی بر برگزاری جلسه‌‌ای با دانشجویان دختر و اتمام حجت با آنان تأکید کرد: از طرفی می‌گوییم که نیروهای مردمی با بدحجابی برخورد نکند از آن طرف وضعیت اسفبار دانشگاه‌ها آنان را نگران و اذیت می‌کند، بنابراین باید نیروی انتظامی با همکاری مسئولان دانشگاه قاطع برخورد کند و پاسخگو باشد.

 

امام جمعه اسدآباد تأکید کرد: با توجه به ورودی دانشگاه پیام نور برای دانشجویان این دانشگاه و خوابگاه دانشجویی دیگر دانشگاه‌ها یکی است، باید از  ورود افراد دانشجو بی‌حجاب به دانشگاه خودداری شود.

متدین تحمل وجود بدحجابان را ندارند/نیروی انتظامی برخورد کند

وی با بیان اینکه اگر امروز وضعیت حجاب جامعه اسفبار می‌شود، به کوتاهی ما از امام جمعه، فرماندار، نیروی انتظامی، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برمی‌گردد، افزود: باید ناصح تذکر لسانی با لحن لین تذکر می‌دهد یا می‌پذیرد یا نمی‌پذیرد، اگر نپذیرفت ضابط نیروی انتظامی وارد و برخورد کند‌.

 

 ادارات به مر قانون امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند

حجت‌الاسلام موحدی در خصوص رعایت حجاب و عفاف کارکنان دولت در ادارات، گفت: باید کارمند خانم توجیه شود که اگر رعایت نکرد یعنی تخلف کرده و هنجارشکنی می‌کند که باید با او برخورد شود.

 

لزوم در نظرگرفتن تسهیلات برای بانوان مغازه دار با حجاب

وی با تأکید بر نظارت اتحادیه آرایشگران بر آرایشگاه‌ها و تذکر به انان در خصوص قانون حجاب و عفاف، گفت: واحدهای صنفی پوشاک که لباس مناسب می‌فروشند و یا فروشنده محجبه دارند مورد تشویق قرار بگیرند‌ و تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته شود.

 

امام جمعه اسدآباد از همچنین از شهردار برای نصب بنرهای تبلیغاتی با موضوع حجاب و جمع‌آوری ۳ متکدی غیر بومی از شهرستان با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری و دادستانی قدردانی کرد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal