آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1402 - 10:02   |   کد مطلب: 44992
کامران اکبری‌شایگان با اشاره به مناسبت روز جهانی موزه در 28 اردیبهشت ماه بازدید از موزه اسدآباد را رایگان اعلام کرد و گفت: این موزه از 22 ويترين و يك رواق تشکيل شده که 205 اثر از دوره معاصر، صفويه و پيش از آن تا دوره اشکاني و 30 قطعه عکس قدیمی و تعدادی خمره را در خود جای داده است.

کامران اکبری‌شایگان، رئیس اداره ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به روز روز جهانی موزه‌ها ۲۸ اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: در این روز بازدید از تنها موزه مردم‌شناسی و تاریخ اسدآباد رایگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه موزه آثار تاریخی، فرهنگی و مردم شناسی اسدآباد در 6 مهرماه 87 افتتاح شد، گفت: اين موزه در 300 متر مربع و 22 ويترين و يك رواق تشکيل شده که وسايل به نمايش درآمده است.

رئیس اداره ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد اذعان کرد: در اين موزه وسايلى مانند چراغ‌هاى قديمى، قفل ها، پشتى، قليان، كرسى، وسايل آشپزخانه، كشاورزى، پوشاك و البسه قديمى مردم اسدآباد كه در خانه‌هاى قديمى بوده، به نمايش گذاشته شده است.

وی با اشاره به وجود چندین خمره در این موزه افزود: تعدادى خمره كشف شده در شهرستان متعلق به دوره اشكانيان است.

اکبری‌شایگان با بیان اینکه در اين موزه 205 اثر از دوره معاصر، صفويه و پيش از آن تا دوره اشکاني وجود دارد، تصریح کرد: حدود ۳۰ قطعه عكس قديمي و پوستر از مردم و آثار باستانى اسدآباد نيز در اين موزه نگهدارى مى‌شود.

وی با بیان اینکه ميراث فرهنگی متولی اصلی حفظ، نگهداری و صيانت از اشيای فرهنگی است، از مردم خواست برای اينكه هويت ملی و تاريخی اين مرز و بوم دستخوش آسيب نشود و در كوره راه زمان به بوته فراموشی سپرده نشود، در صورت امكان اشياء و لوازم فرهنگی خود را به اين واحد تحويل دهند تا علاوه بر ثبت در دفتر سازمان به نام خود آنها، برای ايجاد و تجهيز موزه اسدآباد از اين نيكوكاران نيز بهره برده شود.
موزه مردم‌شناسی اسدآباد در محله سیدان روبروی امامزاده احمد(ع) در محل اداره میراث فرهنگی این شهر واقع شده است.
انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal