آخرین اخبار

21. خرداد 1402 - 13:44   |   کد مطلب: 45233
عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه نقش زن در سطح خانواده و جامعه، نقشی راه‌ برنده، تأمین‌کننده، جهت‌د‌هنده به سمت سعادت است، گفت: در راستای اهمیت سیاست‌ ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه خانواده، مجلس فوریت لایحه‌ای را در زمینه صیانت از زن در برابر آسیب اجتماعی طرح و بررسی کرد که اگر تصویب شود، به عنوان یک قانون مترقی دفاع از حقوق زنان و زمینه رشد و تعالی آنان در خانواده و جامعه خواهد بود.

کیومرث سرمدی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به نقش زن در تحکیم بنیان خانواده، اظهار کرد: خانواده اصلی‌ترین رکن جامعه است که هم می‌تواند زمینه‌ساز خوشبختی، سعادت و پیشرفت افراد یک جامعه باشد یا در واقع عاملی برای بدختی انسان‌ها و امت‌ها.

 

وی تصریح کرد: وقتی به تاریخ برخی از ملت‌ها و امت‌ها ‌نگاه می‌کنیم، هر خانواده با استحکام و از جایگاه ویژه برخوردار بوده، آن جامعه سالم است. به طوری که نگاه اسلام هم به رشد جامعه و سلامت خانواده است.

عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه در بین اعضای خانواده نقش زن و به تعبیری نقش مادر در تحکیم بنیان خانواده مهم است، خاطرنشان کرد: با این نگاه می‌توان گفت خانواده‌هایی که مادر و زن با مهرورزی، خوش‌رفتاری به خصوص دیندار و عفیف بودن و انجام وظایف مادرانه خود نقش ایفا می‌کند، آن خانواده سالم‌تر است.

 

ملت‌های در حال فروپاشی به این نتیجه رسیدند که باید به خانواده اهمیت داد
وی گفت: امروزه ملت‌هایی که در آستانه فروپاشی هستند یا با آسیب‌های اجتماعی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، به این نتیجه رسیده‌اند، باید نهاد خانواده اهمیت بدهند و آن را از سقوط نجات بدهند.

سرمدی با تأکید براینکه اگر زن جایگاه مهم خود به عنوان مسئولیت‌پذیری را نداشته باشد، خانواده قداستش را از دست می‌دهد و فساد و سقوط خانواده، جامع و یک ملت حتمی است، افزود: بنابراین نقش زن یک نقش راه‌ برنده، تأمین‌کننده، جهت‌د‌هنده خانواده به سمت سعادت است.

استعمار بهترین راه برای تهاجم و دشمنی را در استفاده از زنان به عنوان ابزار دانسته

وی با اشاره به آموزه‌های دینی و نگاه پیامبر(ص) به شخصیت زن و البته الگویی چون حضرت فاطمه(س)، گفت: در تاریخ ملت‌ها در دوران مختلف می‌بینیم که استعمار بهترین راه را در تهاجم و تجاوز به زن و دام گذاشتن برای استفاده از آنان به عنوان ابزار لذت‌جویی و تبلیغات می‌داند.

عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به اهمیت سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه خانواده و تحکیم و بنیان آن، گفت: فوریت لایحه‌ای در کمیسیون اجتماعی مجلس برای صیانت و حفظ زن در برابر آسیب اجتماعی طرح و بررسی شد که اخیرا" هم در این کمیسیون احیاء شده و در حال رفع نوقص است.
وی تأکید کرد: این لایحه قطعا" یک قانون مترقی در جهت حمایت و دفاع از حقوق زنان در خانواده و جامعه و ایجاد زمینه ورشد و تعالی آنان خواهد بود.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal