آخرین اخبار

24. خرداد 1402 - 7:43   |   کد مطلب: 45261
با برگزاری یک همایش آموزشی ترویجی صورت گرفت:
انعقاد قرارداد با 130 تولیدکننده برای تولید هزار و 100 محصول تولیدی
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به برگزاری همایشی در راستای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده در استان، گفت: با تعداد بیش از 130 تولیدکننده و هزار و 100 محصول تولیدی که ۱۳ شرکت آن دانش‌بنیان هستند، تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

به گزارش آوای سیدجمال، بهروز الیاسی در همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات کودی که ۲۳ خرداد امسال با هدف حمایت از تولید برگزار شد، گفت: 20 شرکت تولیدی دانش بنیان در این همایش حضور یافتند و به‌روزترین محصولات کودی خود را به کشاورزان،  باغداران و بهره‌برداران بخش کشاورزی عرضه کردند.

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان  با بیان اینکه همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات کودی به همت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برگزار شد، افزود: این همایش خوشبختانه با استقبال خیلی خوب مسئولین، باغداران، کشاورزان، گلخانه‌داران مواجه و محصولات کودی متنوعی در آن عرضه شد.   

 

وی گفت: این شرکت به عنوان مجری طرح خودکفایی کشور در کودهای کشاورزی با تعامل معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مؤسسه تحقیقات خاک و آب، توانست کودهای ترکیبی و غیرشیمیایی مانند کود آلی فسفاته و کود میکروبی فسفاته به سبد کودی خود اضافه کند.

 

الیاسی افزایش تولید را یکی از اقدامات اصلی در مهار تورم و ثبات قیمت ها در حوزه نهاده‌های کشاورزی خاص کودهای کشاورزی خواند و افزود: با هدف حمایت از تولید که در آن هم افزایش تولید اتفاق می‌افتد که منجر به کنترل تورم می‌شود و هم کشاورز و باغدار و... با جدیدترین محصولات کودی آشنا می‌شوند که افزایش بهره وری را بدنبال خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه امسال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان مبادرت به تولید کودهای غیر شیمیایی و جدید کرده، گفت: با تعداد بیش از 130 تولیدکننده  و هزار و 100 محصول تولیدی که ۱۳ شرکت آن دانش‌بنیان هستند، تفاهم نامه همکاری منعقد شد و، این امر پل ارتباطی باشد بین تولیدکننده و مصرف کننده و محصولات تولیدی خواهد بود.

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان  یکی از استراتژی‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را توسعه کودهای ترکیبی و غیرشیمیایی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه علی‌رغم مشکلات بسیار توانستیم نزدیک به 90 درصد کودهای کشاورزی یارانه‌ای در استان را از تولیدات داخلی تأمین و توزیع کنیم.

 

وی  با تأکید بر اهمیت داخلی‌سازی تأمین و توزیع کودهای کشاورزی مورد مصرف بخش کشاورزی، گفت: این امر ضریب خوداتکایی و خودکفایی کشور را افزایش داده و در کنترل قیمت کودهای کشاورزی و نهایت محصولات کشاورزی بسیار مهم و مؤثر است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal