آخرین اخبار

24. خرداد 1402 - 11:29   |   کد مطلب: 45263
امام جمعه اسدآباد یکی از آسیب‌های نماز جمعه این شهر را حضور دیر هنگام مردم در مسجد به دلیل نبود برنامه‌های غنی در آن خواند و گفت: رفتار و منش متصدیان برگزاری نماز جمعه زیر ذربین مردم است، باید علاوه بر رفتار الهی‌گونه و ازخودگذشتگی، اهل دعا باشند.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در جمع اعضای ستاد نماز جمعه شهر اسدآباد با تأکید بر داشتن خلوص نیت در برپایی نماز جمعه، گفت: جوانان باید رفتار الهی، ایثار، از خودگذشتگی را در ما اعضای ستاد نماز جمعه بینند تا بهتر عمل کنند و پای کار برپایی این اجتماع عظیم بیایند.

*لزوم داشتن نظم و انسجام در کار اعضای ستاد نماز جمعه برای پویایی نماز
امام جمعه اسدآباد با تأکید بر انسجام و نظم در کار اعضای ستاد نماز جمعه، افزود: پویایی نماز جمعه و ستاد نماز جمعه یک اصل مهم است که می‌تواند در رویش جذب افراد در اجتماع جمعه کمک کند.  

وی با بیان اینکه در ستاد نماز جمعه همه وظیفه داریم که بهتر عمل کنیم، افزود: باید جذب نوجوانان و جوانان در نماز جمعه روبه رشد باشد و در انتخاب مجری و مکبر دقت بیشتری شود.

*اعلام اطلاعیه بین دو نماز ضروری نیست
امام جمعه اسدآباد اعلام اطلاعیه‌ها بین دو نماز جمعه و عصر را نامناسب و غیرضروری خواند و افزود: بعداز نماز عصر جمعه لزوما" باید دعا قرائت شود چرا که باید حجت شرعی داشته باشیم.

وی حضور دیر زمان مردم در مسجد جامع نسبت به از ساعت معین و مشخص شده را می‌توان یکی از آسیب‌های نماز جمعه امام جمعه اسدآباد اسدآباد عنوان کرد و افزود: البته این به خاطر آن است که محتوای برنامه‌های نماز جمعه غنی نبوده و این یک ضعف است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

*منش متصدیان برگزاری نماز جمعه زیر ذربین نمازگزاران
حجت‌الاسلام موحدی با بیان اینکه رفتار و منش متصدیان برگزاری نماز جمعه زیر ذربین مردم و نمازگزاران است و گاها" از آنان الگو می‌گیرند، تأکید کرد: اهتمام و توجه شرکت کننده در نماز جمعه به خطبه‌ها از متولیان ستاد نماز جمعه است که باید بیشتر مراقبت و سکوت را رعایت کنند.

وی نظافت مسجد جامع را برای برپایی نماز جمعه یک ضرورت خواند و گفت: وضعیت سرویس بهداشتی و وضوخانه مسجد وضعیت مناسبی ندارد که باید به آن رسیدگی کرد، البته ۵۰ میلیون تومانی توسط یک خیر برای این امور مسجد اهدا شده است.

 

*مهد آدینه نماز جمعه فعال است
امام جمعه اسدآباد در بخشی از سخنانش به موضوع مصلا و ساخت آن اشاره کررد و گقت: پیگیر این هستیم که ساخت مصلا را آغاز کنیم، البته دو میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آن در حساب ستاد موجود است.  

وی با اشاره به فعال بودن مهد آدینه نماز جمعه اسدآباد، گفت: باید با برنامه‌های متنوع در مهد نماز جمعه، زمینه حضور مادران دارای فرزند را در نماز جمعه مهیا کرد.

*پیاده‌روی صبح جمعه یک امر به معروف است

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره برگزاری مراسم قرائت دعاهای ندبه و کمیل در طول هفته، تأکید کرد: باید اعضای ستاد نماز جمعه خود اهل دعا و حضور پر رنگ‌تر در این برنامه‌های معنوی داشته باشند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب و تأکید بر امر به ورزش که امر به معروف است و برکات زیادی دارد، گفت: در این راستا پیاده‌روی قبل از مراسم دعای ندبه در صبح روزهای جمعه، اقدام خوبی است.

*بازماندگان هزینه خیرات اموات خود را صرف دعای ندبه کنند
امام جمعه اسدآباد یادآور شد: البته برای اجرای این برنامه فرهنگی و ورزشی دعای ندبه و پیاده‌روی می‌توان کسانی که قصد خیرات برای اموات خود دارند، تشیوق به کمک در راستای این امور کرد تا به  نیت اموات‌شان و فرستادن فاتحه و صلوات در این زمینه هزینه صرف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل ستاد صلح و ازدواج و اهداف آن اشاره کرد و گفت: خیرین ستاد نماز جمعه برای دختران دم بخت و یا دخترانی که سن آن‌ها ازدواج گذشته، آستین بالا بزنند و زمینه این امر مهم را فراهم کنند.
 انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal