آخرین اخبار

27. خرداد 1402 - 13:00   |   کد مطلب: 45295
مدیر کل امور مالیاتی همدان آخرین مهلت بهره‌مندی صاحبان مشاغل از مزایای تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۱ را پایان خردادماه اعلام کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، وجیه‌الله ذکوری مدیر کل امور مالیاتی همدان با توصیه به صاحبان مشاغل که دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را جدی بگیرند و سعی در استفاده از مزایای آن را داشته باشند اظهار کرد: بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برخی از مشاغل و گروه‌هایی را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آن‌ها حداکثر صد برابر معافیت ماده ۸۴ باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مؤدیان را به صورت مقطوع تعیین و وصول کند.

او افزود: برای عملکرد سال ۱۴۰۱ صاحبان مشاغلی که میزان فروش کالا و ارائه خدمات آنان حداکثر ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‌ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده مشمول دستوالعمل تبصره ماده ۱۰۰ می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی همدان با اشاره به اینکه مؤدیان نیازی به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی ندارند گفت: افزاد با مراجعه به نشانی my.tax.gov.ir و با تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ می‌توانند مالیات مقطوع خود را یکجا و یا حداکثر در چهار قسط پرداخت کنند.

ذکوری با تاکید بر اینکه در روز‌های پایانی مهلت ارسال اظهارنامه و تکمیل فرم تبصره ۱۰۰، حجم بالایی از اطلاعات به سازمان ارسال می‌شود و این امر ممکن است سبب کندی روند ارسال شود تاکید کرد: از مؤدیان مالیاتی درخواست می‌شود فرآیند تکمیل و ارسال فرم تبصره ۱۰۰ و تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود را سریعتر انجام دهند./باشگاه خبرنگاران

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal