آخرین اخبار

28. خرداد 1402 - 7:52   |   کد مطلب: 45298
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: در راستای جلوگیری از ورود آلایندگی به محیط و استفاده از آب تصفیه شده فاضلاب برای آبیاری فضای سبز و مصارف کشاورزی ۶ طرح تصفیه‌خانه فاضلاب در واحدهای صنعتی، تولیدی استان همدان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آوای سیدجمال، سیده مریم محمدی در حاشیه افتتاح تصفیه‌خانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور اسدآباد که با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری شد، گفت: افتتاح این طرح با 6 تصفیه‌خانه دیگر در سطح استان صورت گرفت که روش تصفیه این واحد‌ها به صورت پکیج، لجن فعال یعنی شیمیایی، هوازی و بیولوژی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان امروزه با بهره گیری از تکنولوژی‌های روز جهان به فناوری‌هایی دست یافتند که بتوانند پساب‌های صنعتی و بهداشتی را در بالاترین استاندارد‌های قابل قبول برای محیط زیست تصفیه کنند، افزود: با این کار می‌توان از ورود آلایندگی به محیط جلوگیری کرد.
وی افزود: البته با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی می‌توان با تصفیه فاضلاب از آن برای آبیاری فضای سبز و مصارف کشاورزی بهره گرفت.
محمدی  با بیان اینکه سازمان محیط زیست حامی و پشتیبان واحد‌های تولیدی است که ضمن ایجادمحیط زیست حامی واحد‌های اشتغالزا است، افزود: چنانچه با اجرای طرحی، سلامت مردم به خطر بیفتد برای متخلفان محیط زیست، محیط ایست خواهیم شد و با قدرت و محکم در برابر آن‌ها می‌ایستیم.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان مدیریت نکردن پسماند را مهم‌ترین عامل آلودگی خاک خواند و گفت: صنایع معدنی در عصر تکنولوژی باید از دپو پسماند به سمت مدیریت آن بروند.
وی با تأکید بر ضروری بودن رعایت الزمات زیست محیطی برای همه به ویژه واحد‌هایی که مواد اولیه شأن را از دل طبیعت می‌گیرند از مدیران شرکت صبانور خواست به سمت مدیریت باطله رفته تا بتوان این شرکت را به عنوان صنعت سبز معرفی کرد.
انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal