آخرین اخبار

2. تير 1402 - 13:16   |   کد مطلب: 45348
امام جمعه اسدآباد ا تأکید بر اینکه عید، عید است و در روز عید برگزاری نوعید برای اموات خلاف سنت است، گفت: اگر برای عزیزی از دنیا رفته بازماندگان او می‌خواهند نوعید بگیرند، یک روز قبل از عید را نوعید بگیرند، حیف است روز عید سیاه‌پوش بود و عزاداری کرد، ما شیعه حضرت علی(ع) هستیم و باید روز عید را جشن بگیریم. بله حرمت اموات باید گرقته شود اما نباید خلاف سنت عمل شود.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز دوم تیرماه، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و قدردانی از تلاش کارکنان دستگاه قضایی، گفت: عوامل دستگاه قضایی تلاش می‌کنند که رضالیت مردم را جلب و در جامعه عدالت‌گستری کنند.

 

وی بااشاره به قرار گرفتن در آستانه روز عرفه، گفت: عرفه روز نیایش و دعا است، مخصوصا بعداز ظهر این روز را باید غنیمت شمرد و در مراسم عرفه شرکت کنیم.

 

امام جمعه اسدآباد از اقامه نماز باشکوه‌تر عید قربان در شهرستان خبر داد و گفت: نماز این عید هم مانند نماز عید فطر سرشار از معنویت است‌.

 

وی با تأکید بر اینکه عید، عید است و در روز عید برگزاری نوعید برای اموات خلاف سنت است، افزود: اگر برای عزیزی از دنیا رفته و بازماندگان او می‌خواهند نوعید بگیرند، یک روز قبل از عید را نوعید بگیرند، حیف است روز عید سیاه‌پوش بود و عزاداری کرد، ما شیعه حضرت علی(ع) هستیم و باید روز عید را جشن بگیریم. بله حرمت اموات باید گرجقته شود اما نباید خلاف سنت باشد.

 

حجت‌الاسلام موحدی بر حضور و برپایی جشن های اعیاد قربان و غدیر تأکید کرد.

 

وی بابیان اینکه امریکا و استکبار جهانی تمام قوت و سرمایه خود را بسیج کرده تا ایران را از پای درآورد و این کشور را منزوی کند، افزود: دشمنی ایران با آمریکا دیرینه است و در دولت قبل با دیدگاه دیپلماسی التماسی در طول هشت سال جلو رفت و کاری از پیش نبرد، و روز به روز غرب فشارش بر ملت بیشتر شد.

 

امام جمعه اسدآباد ادامه داد: در مقابل دیپلماسی التماسی، دیپلماسی انقلابی است که دولت سیزدهم آن را پیش گرفته و موفق بوده است، ۳۵ سند همکاری تنظیم شده و عربستان به این نتتیجه رسید که صلاحش در کنار ایران بودن است.

 

وی گفت: لجن‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی در فضای مجازی آغاز شده و برخی سلبریتی‌ها هم در آن نقش داشتند، الحمدالله لانه فساد آنان ا ویران کردند، ما صمیمانه از دولت و این دیپلماسی که دل مردم را شاد کرده، تشکر می‌کنیم. البته باید این منافقین در ایران محاکمه و اعدام شوند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal