آخرین اخبار

16. تير 1402 - 8:26   |   کد مطلب: 45477
رئیس ستاد مردمی غدیر شهرستان اسدآباد:
عقد اخوت دینی در اسدآباد احیاء می‌شود
رئیس ستاد مردمی غدیر شهرستان اسدآباد از احیاء عقد اخوت دینی فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در شهرستان همزمان با عید غدیر خم خبر داد.

فرامز لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به فرارسیدن عید غدیر، گفت: امسال به مناسبت عید غدیر و در راستای اطعام غدیرانه اقلامی مانند گوشت قرمز، مرغ، برنج و شکر با قیمت تعاونی بین هیئت‌های مذهبی شهرستان توزیع شد.

رئیس ستاد مردمی غدیر شهرستان اسدآباد با بیان اینکه سهمیه برای توزیع اقلام در نظر گرفته نشد و هر میزان که نیاز هیئت‌ها بود و درخواست داشتند، بین آنان توزیع می‌شود، افزود: در این زمینه تاکنون 5 تن برنج به قیمت 350 هزار تومان ، یک تن گوشت قرمز به قیمت 180 هزار تومان، 500 تن گوشت مرغ 48 هزار تومان، دو تن شکر 27 هزار تومان بین هیئت‌های مذهبی توزیع شد.

 

لطیفی از توزیع لیوان یکبار مصرف بین هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: این لیوان‌ها به صورت رایگان در اختیار هیئت‌ها قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان 156 هیأت فعال است، افزود: تمام مساجد و هیئت‌های مذهبی شهرستان در شب و روز غدیر حداقل یک برنامه جشن و یا ایستگاه صلواتی را برگزار می‌کنند.  

 

رئیس ستاد مردمی غدیر شهرستان اسدآباد با اشاره به مصادف شدن عید غدیر با روز جمعه، گفت:هر هفته دعای ندبه با محوریت امام جمعه در سطح اماکن عمومی و بقاع متبرکه برگزار می‌شود که این هفته با مصادف شدن روز جمعه با عید این برنامه با فضیلت خاص تر برگزار می‌شود.

 

وی از برگزاری مراسم عقد اخوت دینی بین برادران در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی خبر داد و گفت: در این روز کارون شادی که به همت سه هیئت حیدریون، شهدای گمنام و متوسلین انجام می‌شود، از مقابل دفتر اما جمعه آغاز و به محل امامزاده سیدان ختم می‌شود.

لطیفی با اشاره به فضیلت عید غدیر، به دو حدیث از ائمه اطهار پرداخت و گفت: اطعام دادن در غدیر شأن و جایگاهی را دارد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal