آخرین اخبار

20. تير 1402 - 8:29   |   کد مطلب: 45515
امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه گرایش به معنویت در بانوان شهر اسدآباد خوب است، منتهی به حضور در نماز جمعه کمتر اهمیت داده می‌شود، گفت: اعضای ستاد نماز جمعه عزمشان را جزم و بانوان را به سمت این قرارگاه فرهنگی هدایت کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در جمع اعضای ستاد بانون نماز جمعه شهر اسدآباد با اشاره به فضیلت‌های نماز جمعه و حضور پررنگ‌تر بانوان در این اجتماع معنوی، گفت: براساس رصدی که داشتیم، حضور بانوان در برنامه‌های فرهنگی مانند دعای ندبه، عرفه، جشن‌ها دو یا سه برایر آقایان است، درحالی که حضورشان در نماز جمعه کمرنگ‌تر است و این نشان می‌دهد یک جای کار می‌لنگد.
*بی‌بهره ماندن جوانان و نوجوانان از نورانیت نماز جمعه یک ضعف است
امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه این یک ضعف و جای بسی نگرانی و تأسف است که جوانان و نوجوانان ما از نورانیت نماز جمعه بی‌بهره بماند، ادامه داد: قطعا" تبلیغات برای حضور در نماز جمعه و بی‌اطلاعی از برکات آن باعث غفلت مردم و بانوان می‌شود.
وی با بیان اینکه گرایش به معنویت در بانوان شهر اسدآباد خوب است، منتهی به نماز جمعه که از معنویت بالاتری برخوردار است، کمتر اهمیت داده شده، تأکید کرد: این مهم باید بررسی و مشکل را حل کنیم.
*مشکل قطعی آب در تریبون نماز جمعه مطالبه‌گری شده
حجت‌الاسلام موحدی با تأکید بر اینکه قرارگاه فرهنگی هر شهری نماز جمعه است، گفت: عزم را جزم کنید و بانوان را به سمت این قرارگاه هدایت کنید چرا که بانوان به عنوان قشر اثرگذار در جامعه و فردی در راستای تربیت فرزندان صالح نقش مهمی دارند و معنویت و نورانیت این نماز جمعه آنان را کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به مطالبه‌گری در نماز جمعه، گفت: ما مشکل قطعی آب را در تریبون مطالبه کردیم و چندین بار مسئول آبفا را در محلات برای پاسخگویی با خود همراه کرده‌ایم که همچنان مشکل مرتفع نشده است.
*ستاد نماز جمعه، مردمی است
امام جمعه اسدآباد در خصوص کمک ادارات به بودجه فرهنگی ستاد، گفت: اداراتی که دارای بودجه فرهنگی هستند، چه گلی بر سر جامعه زده‌اند که ستاد از آنان انتظار داشته باشد، البته ستاد نماز جمعه مردمی است و هنر این ستاد باید این باشد که پول از خیرین جذب و هزینه کند.
وی با اشاره به ایجاد یک وضوخانه مناسب در مسجد جامع به عنوان محل برگزاری نماز جمعه را ضروری دانست و گفت: احداث این مکان بهداشتی در مسجد نیاز به همت ستاد دارد که با جذب مهندسین انقلابی و تهیه نقشه آن اقدام کند.
*مهد آدینه را تبلیغ کنید
حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به ایجاد مهد آدینه در محل نماز جمعه، گفت: تبلیغات برای وجود این مهد ضعیف است و باید وجود این مهد برای مادران دارای فرزند اطلاع‌رسانی شود.
وی با تأکید بر سامان بخشیدن حضور بانوان در نماز جمعه، افزود: برنامه‌ریزی خواهیم کرد که از طریق دانش‌آموزان و دانشجویان مطالبات مردم از تریبون نماز جمعه مطالبه‌گری شود.
*پیگیر ایاب و ذهاب برای حضور جمعیت در نماز جمعه خواهیم بود
وی با بیان اینکه ایاب و ذهاب برای حضور در نماز جمعه را پیگیر خواهیم شد، افزود: ایجاد کمیته‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در این ستاد ضروری است.
در ادامه استفاده از نیروی دانش‌آموز و دانشجو در کمیته‌های زیر مجموعه این ستاد، برگزاری مسابقات فرهنگی کتابخوانی در نماز جمعه، تقدیر از افراد فعال ستاد و فعالان اثرگذار برای حضور بیشتر در نماز جمعه، استفاده از آرمی خاص برای اعضای ستاد، قدرشناسی و  احترام به مردم به صورت چهره به چهره، تدارک ایاب و ذهاب برای حضور مردم از شهرک‌ها به سمت نماز جمعه، حضور اعضای ستاد در محلات برای دعوت به نماز جمعه، استفاده از دانش‌آموزان مؤذن و مکبر در نمازجمعه، استفاده از بانوان فعال و اثرگذار در تریبون نماز جمعه، حضور امام جمعه در مدارس برای تبلیغ حضور در نماز جمعه، استفاده از سخنران کشوری یا حداقل استانی در سخنرانی پیش از خطبه، حضور مسئولان به اتفاق خانواده‌هایشان، استفاده از دانش‌آموزان و دانشجویان برای مطالبه‌گری در تریبون نماز جمعه، اهدا روسری و مغنه حجاب در راستای ترویج فریضه این معروف از مورادی بود که اعضای ستاد بانوان در این جلسه پیشنهاد دادند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal