آخرین اخبار

25. تير 1402 - 11:34   |   کد مطلب: 45559
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با بیان اینکه با وجود 170 مدرسه تنها 60 نیروی خدماتی و سرایدار داریم، گفت: حداقل امسال نیاز به 40 نیروی خدماتی داریم.

به گزارش لیلا نظری‌فرهودی خبرنگار آوای سیدجمال، سجاد محمدی‌شمیم، در نشست با اصحاب خبر و فعالان مجازی شهرستان اسدآباد، آنان چشم بیدار جامعه خواند و گفت: خبرنگاران با قلم و خبر و اطلاع‌رسانی صحیح‌شان، در مسیر انجام تکالیف ما را کمک می‌کنند و با شفافیت امور و آگاهی مردم قطعا" مشکلات آن جامعه دیده و تلاش برای رفع بیشتر خواهد شد.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با اشاره به نقش تبیین کننده خبرنگاران با انعکاس اخبار و اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت و رهنمود رهبری در خصوص جایگاه آموزش و پرورش وتقش آنان، اظهار کرد: آموزش و پرورش نقطه‌ای است که می‌تواند ما را از گردنه‌های سخت عبور دهد البته اگر در اولویت امور قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش رسالت تربیت شایسته جوانانی است که بتوانند مدیریت بخش‌های مختلف را به دست بگیرند، افزود: در اغتشاشات اخیر، مشخص شد که تمام هدف دشمن در گمراه کردن جوانان بود.

 

محمدی‌شمیم با شاره به سه سال کرونایی و بزرگترین آسیب به مسئله تعلیم و تربیت با تعطیلی مدارس، گفت:  باید مراکز تربیتی را تقویت و زیرساخت برای آموزش بهتر را آماده کنیم، حتی در ایام تعطیلات رسمی و تابستان هم نباید آموزش تعطیل شود.

 

وی یکی از سه ضلع تربیتی را آموزش و پرورش دانست و گفت: باید یک مرکز تربیتی مستمر در شهرستان داشته باشیم، البته در ایام تابستان و طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در بسیاری از مدارس برنامه‌هایی در حال انجام است.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد به دستاوردهای آموزش و پرورش در طول یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: در دوره‌ای که اغتشاشات بود، هیچ مدرسه فضای امنیتی نداشتیم.

 

وی به اقدامات در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و پشتیبانی مدارس اشاره کرد و گفت: مدرسه شهید سعیدی، مدارس روستاهای مأوا و قاضی‌مردان را افتتاح کردیم.

 

محمدی‌شمیم یکی از کارگاه‌های مجهز در هنرستان اسدآباد را در حوزه طراحی دوخت دانست و گفت:  در طول یکسل گذشته تجهیزات خوبی برای مدارس تأمین شده است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش جز سه شهرستان اول استان همدان هستیم، گفت: ما از همین امروز سازماندهی نیروهای انسانی در آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دادیم و امسال ۱۱۵ نفر بازنشسته می‌‌شوند، و سهمیه آموزشگاران و فنی حرفه‌ای اسدآباد بیشتر از شهرهای دیگر است.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد  با بیان اینکه ما در حوزه نیروی خدماتی مدارس دچار مشکل هستیم، افزود: در حال حاضر در 170 مرسه شهرستان تنها 60 نیروی خدماتی و سرایدار وجود دارد که حداقل امسال نیاز به 40 نیروی دیگر داریم.

 

وی در خصوص مدرسه شهرک سیداحمد هم گفت: امسال این پروژه به اتمام میرسد اما برای مهرماه قابل بهره‌برداری نخواهد بود.

 

محمدی‌شمیم در خصوص فعالیت و اقدامات آموزش و پرورش در هفته حجاب و عفاف گفت: جز مهمترین دستگاه در حوزه حجاب و عفاف فعالیت خوبی داشتیم که در این زمینه سه همایش مبلغین، زیست عفیفانه، کارگاه ضمن خدمت برای معلمان برگزار شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه جایگاه عفاف و حجاب و فلسفه رعایت آن برای معلمان تبیین شده، افزود: معلمان الگوی مهم برای دانش‌آموزان هستند که باید به این قانون عمل کنند تا دانش‌آموزان از آنان درس‌پذیر باشند.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با اشاره به ایجاد چمن مصنوعی در مراس برای محیط ورزشی، گفت: ما در سطح شهرستان 4 چمن مصنوعی در 4 روستا و شهر ایجاد کرده‌ایم که دو مورد از آنان قابل بهره‌برداری خواهد بود و دو چمن دیگر نیاز به کمک و اعتبارات برای زیرسازی دارد.

 

وی یادآور شد: برای ساخت پروژه چمن مصنوعی هیچ کمکی از سوی دستگاه‌ها و مسئولان انجام نشده و از اعتبارات خود اموزش و پرورش بوده، هیچ مسئولی نمی‌تواند ادعا کند که کمکی در این راستا داشته است.

 

محمدی‌شمیم با اشاره به اینکه یکی از مدارس اسدآباد سال‌هاست که در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: با توجه به نیاز ما به مدرسه و ثبت نام ۵۰۰ دانش‌آموز برای تحصیل در آن، ناچاریم که آن مدرسه را از دانشگاه آزاد بازپس‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد دوباره آن مدرسه دو کد درخواست کرده‌ایم که موافقت شده، افزود: موعد تحویل این مدرسه برای دانشگاه آزاد تا اردیبهشت و خرداد بوده که باید آن را تحویل آموزش و پرورش دهد.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal