آخرین اخبار

26. تير 1402 - 7:21   |   کد مطلب: 45568
استاد حوزه علمیه الراضیه اسدآباد حریم‌شناسی و عفت را از اصول حاکم بر روابط در اسلام دانست و گفت: عفت در نگاه ، پوشش وحجاب، خودآرایی از چارچوب های عفت در اسلام است.

به گزارش آوای سیدجمال، فاطمه قاسمی‌تجرد در همایش زیست عفیفانه که ویژه فرهنگیان در آموزشگاه خلیج فارس شهر اسدآباد برگزار شد، با اشاره به اهمیت حجاب در جامعه، گفت: یکی از اصول حاکم بر روابط در اسلام، حریم‌شناسی در ارتباطات است.

 

استاد حوزه علمیه الراضیه اسدآباد با اشاره به فلسفه وجود عفت و حریم های اجتماعی در روابط، اظهار کرد: عفت یکی دیگر اصول حاکم بر روابط در اسلام است.

 

وی ادامه داد: حفظ طهارت معنوی افراد با دلالت آیه۳۰ سوره نور، گسترش امنیت جنسی در جامعه با دلالت آیه ۵۹ سوره احزاب، حفظ و تحکیم بنیان خانواده بنا با ایجاد حریم در التذاذها را از فلسفه وجودی عفت و حریم های اجتماعی در روابط برشمرد.

 

قاسمی‌تجرد همچنین در ادامه به چهارچوب عفت در اسلام اشاره کرد و گفت: این چارچوب شامل عفت در نگاه ، پوشش وحجاب، خودآرایی است.

 

وی دیدگاه فمنیسم نسبت به نقش‌ها و هویت زن وپیامدهای آن را با پاسخ به شبهات تنافی حجاب و آزادی و مدرنیته نیز تبیین کرد.

 

این همایش به همت بسیج فرهنگیان شهرستان اسدآباد در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ویژه فرهنگیان برگزار شد که ۲۵۰ نفر از معلمین و مربیان در این همایش حضور داشتند.

 

در حاشیه این همایش غرفه امتحان حجاب برای دختران، مسابقه نقاشی برای فرزندان، طراحی با موضوع حجاب و تقدیر از پنج معلم به همراه پنج تن از فرزندانشان انجام شد.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal