آخرین اخبار

28. تير 1402 - 8:24   |   کد مطلب: 45589
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از اجرای طرح شناسایی شهدای محلات و نصب تصاویر آن امامزاده گان عشق در محل برگزاری مراسم‌های عزاداری هیئات مذهبی در راستای کنگره ۸ هزار شهید استان همدان خبر داد.

ولی‌الله مصباحی در گفت‌وگو با خبرنگار  آوای سیدجمال، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، از برگزاری 17 عنوان برنامه فرهنگی در این ایام خبر داد و گفت: به مناسبت ماه عزا و محرم، سطح شهر و محلات توسط هیئات مذهبی سیاهپوش شده است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از برپایی خیمه‌های عزا، تکیه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در دهه اول محرم خبر داد و افزود: در این ایام مبلغ و مبلغه‌ها برای ایراد سخنرانی پیرامون این دهه به مساجد و حسینیه‌ها اعزام می‌شوند.

وی از اجرای طرح شناسایی شهدای محلات و نصب تصاویر آن امامزاده گان عشق در محل برگزاری مراسم‌های هیئات مذهبی در راستای کنگره ۸ هزار شهید استان همدان خبر داد و تصریح کرد: در این طرح علاوه بر قرائت وصیت‌نامه شهدا، هر شب به نیابت از یک یا چند شهید محله همراه با دعوت از خانواده معظم آن شهیدان والامقام به مراسم انجام می‌شود.

 

مصباحی با اشاره به دسته‌روی عزاداران هیئات مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورا، گفت: نماز ظهر عاشورا که مقارن با نماز جمعه است، در شهر اسدآباد برگزار می‌شود.

 

وی از اجرای طرح اطعام و احسان به نیازمندان در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) خبر داد و گفت: برای توزیع نذورات بین هیئات مذهبی ثبت نام در سامانه بیرق انجام و در این دهه غذای نذری پخت می‌شود.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد بازدید از مراسم‌های عزاداری، تعزیه‌خوانی در روز عاشورا و سوم عاشورا، دیدار با خانواده شهدا با حضور مدیر کل سازمن تبلیغات اسلامی، برپایی مراسم شیرخوارگان در سطح روستا و شهر، دیدار با ذاکرین نوجوان و هیئات نوپای خواهران، سیاه‌پوش کردن وردی و خروجی‌های شهر و روستاها، برگزاری دعای ندبه در جمعه اول محرم و صبح عاشورا، برگزاری زیارت عاشورا در گلزار شهدا در روز عاشورا توسط هیئت پیروان شهدا را از اهم برنامه‌های ایام سوگواری دهه اول محرم برشمرد.

 

وی خاطرنشان کرد: همایش بزرگ هیئات، مداحان و مبلغین در روز پنجشنبه  ۲۲ تیرماه با حضور حداکثری با موضوع آسیب‌های عزاداری و عفاف و حجاب با سخنرانی امام جمعه و حجت الاسلام حسینی‌یمین در مجتمع خلیج فارس این شهرستان با همکاری اداره محترم آموزش و پرورش برگزار شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal