آخرین اخبار

28. تير 1402 - 19:05   |   کد مطلب: 45594
رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اسدآباد از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 10 نقطه این شهرستان خبر داد و گفت: باید مداحان، روحانیون و مسئولین هئیت‌های حسینی نسبت به تبیین مکتب سیدالشهدا و ایجاد شور و شعور حسینی در مراسم عزاداری‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرامرز لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به آغاز دهه اول محرم، گفت: در سطح این شهرستان ۱۵۶ هیئت وجود دارد که از تعداد ۹۳ در شهر و ۶۳ هیئت در روستاهای شهرستان در ایام ماه‌‌های محرم و صفر فعالیت دارند.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اسدآباد به برنامه‌های عزاداری در هیئت‌های مذهبی شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های شاخص در ایام ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی است که همزمان با سراسر کشور در 4 هزار و 500 نقطه جهان  و کشور انجام می‌شود.

 

وی از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 10 نقطه شهرستان اسدآباد هم خبر داد و گفت: در این همایش که مادران به همراه شیرخواره‌های خود حضور دارند، لباس شیرخوارگی به شیرخوارگان اهدا می‌شود.

 

لطیفی ادامه داد: این مراسم معنوی مذهبی شیرخوارگان به صورت هماهنگ و متمرکز در روزجمعه 30 تیرساعت ۹صبح برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: یک همایش شیرخوارگان به عنوان برنامه محوری به مسئولیت بنده در مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، هیئات شهدای گمنام و صاحب الزمان(عج) در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه سخنران این مراسم معنوی مذهبی، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه شهر اسدآباد است، افزود: در این مراسم از نوحه‌خوانی مداحان اهل بیت(ع) آقایان مهدی اله کرمی و عقیل ابراهیمی بهره‌مند خواهیم شد.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌‌ هیئات‌ حسینی با محوریت قرآن و مسجد و حضور روحانیون در کنار مردم انجام  می‌شود، افزود: جلسه توجیهی مداحان، روحانیون، قاریان، مسئولین هئیت‌های حسینی برگزار و نسبت به تبیین مکتب سیدالشهدا و ایجاد شور و شعور حسینی در مراسم عزاداری‌ها تأکید شده است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal