آخرین اخبار

5. مرداد 1402 - 12:45   |   کد مطلب: 45665
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: در راستاي تأمین بهداشت عمومی، ارتقا سلامت مصرف کنندگان و حلایت گوشت مصرفی به عزاداران 3 اکیپ ثابت و سیار بازرس بهداشتی گوشت، ناظر شرعی و تجهیز کلیه امکانات و ادوات وجود دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، حسین وثوقی‌کیا با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و نذر قربانی گوسفند در این ایام، گفت: با توجه به احتمال خطر انتقال بیماري تب هموراژیک کریمه کنگو در این فصل و ضرورت بازرسی و اعمال نظارت بهداشتی بر گوشت‌هاي ذبح شده، این اداره مطابق سنوات گذشته با بهره‌گیري از 3 اکیپ ثابت و سیار بازرس بهداشتی گوشت، ناظر شرعی و تجهیز کلیه امکانات و ادوات آمادگی برای ارائه خدمات بازرسی، نظارت بهداشتی و شرعی دام‌هاي ذبح شده در راستاي تأمین بهداشت عمومی، ارتقا سلامت مصرف کنندگان و حلایت گوشت مصرفی به عزاداران و سوگواران آن امام همام را دارد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد افزود: تمام کشتارگاه‌هاي صنعتی دام استان در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسینی با رعایت پروتکل‌هاي بهداشتی ابلاغی از ساعت 6 صبح الی 13 آمادگی لازم برایی کشتار دام‌هاي ذبح شده کلیه خدمات بهداشتی، شرعی، بازرسی قبل و بعد از کشتار به صورت کاملا رایگان انجام می شود، طی کردن دوره پیش سرد و تحویل لاشه استحصالی توسط خودروهاي مجاز به متقاضیان را دارد.

 

وی از رؤساي هیئات حسینی خواست از دریافت و ذبح دام زنده خودداري و در مقابل از امکانات کشتارگاه‌هاي صنعتی دام و دریافت لاشه قربانی کشتار شده در کشتارگاه و یا گوشت بسته‌بندي شده در واحدهاي بسته بندي مجاز استفاده شود.

 

شهروندان اسدآباد می‌توانند در صورت نیاز از طریق تماس با شماره‌های 1512 و 33148020 – 33148019 – 33148036 از خدمات رایگان نظارت بهداشتی  کارشناسان دامپزشکی و همچنین نظارت  بر ذبح شرعی برخوردار شوند.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal