آخرین اخبار

18. مرداد 1402 - 19:31   |   کد مطلب: 45773
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با حفاری ۲ حلقه چاه، برای تامین آب آشامیدنی شهروندان اسدآباد، مشکل کمبود آب آشامیدنی این شهرستان برطرف شد.

به گزارش آوای سیدجمال، فرهاد بختیاری فر گفت: به توجه به کاهش منابع آب زیرزمینی و ضرورت تامین کوتاه مدت آب آشامیدنی شهر اسدآباد پس از گرفتن مجوز از شرکت آب منطقه‌ای، حفاری ۲ حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: حفاری چاه شماره ۲۵ اسدآباد با عمق ۱۶۰ متر در منطقه قزله از چند روز گذشته با استقرار دستگاه حفاری دورانی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: برای انجام این عملیات ۲۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده است.

بختیاری فر گفت: پس از پایان حفاری و آزمایش نهایی این چاه با خط انتقال به طول ۵۰۰ متر به شبکه توزیع آب آشامیدنی شهر اسدآباد اضافه خواهد شد.

او گفت: چاه شماره ۲۴ که حفاری آن در چند هفته گذشته آغاز شده بود هم به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله آزمایش پمپاژ است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: برای انجام این پروژه نیز ۲۲ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی هزینه شده است که با ایجاد نزدیک به ۱۰۰ متر خط انتقال به شبکه توزیع آب شهر اسدآباد متصل خواهد شد.

بختیاری فر گفت: در شرایط خشکسالی و با وجود کاهش میزان بارندگی در استان همدان، آبرسانی به ۱۶۰ روستای محروم استان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت درخصوص موضوع آبرسانی به روستا‌ها به ویژه روستا‌های محروم تاکید دارد، گفت: موضوع آبرسانی به روستا‌های محروم با مصوبه ابلاغی از سوی وزارت نیرو در حال حاضر با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در استان در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بر اساس این همکاری در مرحله نخست به ۱۶۰ روستایی که بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد، آبرسانی می‌شود و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در مرحله نخست در نظر گرفته شده است./
باشگاه خبرنگاران
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal