آخرین اخبار

1. مهر 1402 - 14:29   |   کد مطلب: 46124
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: شمار مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سال گذشته ۹۰۵ بیمارستان و موسسه تشخیصی درمانی بود که در سال ۱۴۰۲ به ۹۶۶ مرکز افزایش یافته است.

به گزارش آوای سیدجمال، فریبرز نیاستی اظهار داشت: ۲۶۷ داروخانه، ۵۷ آزمایشگاه، ۳۶ مرکز پرتو پزشکی و ۶۴ مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی، چهار مرکز جراحی محدود، ۱۰ مرکز بهداشتی شهری، یک مرکز ناباروری، یک مرکز سرپایی شیمی درمانی، هفت درمانگاه تخصصی، ۲۰ بیمارستان (دولتی، خصوصی و خیریه) و ۳۳ درمانگاه خصوصی و خیریه طرف قرارداد با بیمه سلامت همدان هستند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۰۴ پزشک عمومی، ۲۱۷ پزشک متخصص، ۱۷ پزشک فوق تخصص، ۱۲ دندانپزشک و ۱۵ ماما با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآوری کرد: براساس بند «ل» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال جاری موسسات و مراکز درمانی ملزم به عقد قرارداد با بیمه سلامت هستند که در این راستا فرآیند عقد قرارداد تسهیل شده و به شکل اینترنتی در ۲۴ ساعت کاری انجام می شود؛ ضمن اینکه فراخوان های متعددی در این خصوص ارائه شده است.

نیاستی افزود: از ابتدای تیرماه سالجاری امکان عقد قرارداد اولیه و تمدید قرارداد با سازمان بیمه سلامت به صورت الکترونیکی است و پزشکان و موسسان مراکز درمانی می توانند برای تمدید قرارداد از یک ماه مانده به اتمام قرارداد با مراجعه به آدرس eservices.ihio.gov.ir/psc درخواست تمدید قرارداد را ثبت کنند.

وی در خصوص انعقاد قرارداد اولیه با بیمه سلامت استان گفت: پزشکان و موسسان مراکز درمانی می توانند برای عقد قرارداد اولیه از آدرس یاد شده اقدام به ثبت نام کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل در ثبت قرارداد الکترونیکی با شماره ۳۸۲۲۹۷۹۳ تماس بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اضافه کرد: برای عقد قرارداد الکترونیکی با موسسات درمانی، فرد باید دارای پروانه تاسیس معتبر باشد و در صورت تکمیل پرونده در سیستم ثبت نام بیمه سلامت اقدامات مربوط به ثبت اطلاعات را انجام دهد، در ادامه روند عقد قرارداد صورت گرفته و مستندات بارگذاری می شود.

نیاستی ادامه داد: پس از احراز هویت و دریافت استعلامات و بررسی های انجام شده قرارداد منعقد می شود، البته پس از یک ماه بازدید اولیه از مرکز صورت گرفته و پس از صحت سنجی، پرداختی ها براساس آیین نامه و قوانین مربوطه به موسسه صورت می گیرد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal