آخرین اخبار

6. مهر 1402 - 11:03   |   کد مطلب: 46165
امام جمعه شهر اسدآباد با بیان اینکه روحانیت، مأمور به تکلیف دینی است و انقلاب اسلامی هم یک انقلاب دینی است، گفت: یک روز تکلیف دینی اقتدا می‌کند که روحانیت به مسائل، احکام و یک روز به تحقیق علمی بپردازد و روزی هم در میدان و سنگر دفاع باشد که نقش آنان در این عرصه محوری و پرچمداری است.

 حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در گفتگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به نقش‌آفرینی روحانیون در عرصه‌های مختلف به خصوص دوران دفاع مقدس، گفت: حضور رزمندگان روحانی در دفاع مقدس و تقدیم شهدای روحانی در این دوران به انقلاب اسلامی، به نسبت جمعیت حدود 10 برابر دیگر اقشار جامعه است، البته این حضور را 6 برابر گفتند که شاید هنوز به آمار واقعی نرسیده است.

 

امام جمعه شهر اسدآباد با اشاره به اینکه 4 شهید روحانی در اسدآباد تقدیم انقلاب شده است، افزود: البته آمار روحانیت در این شهرستان از قبل هم کم بوده و به طبع حضور هم شاید پایین بوده، امروز آمار روحانیت و نقش‌آفرینی آنان در عرصه‌های مختلف بهتر شده است.

 

وی با بیان اینکه براساس آمار نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، نقش محوری بوده است، تصریح کرد: البته باید هم اینگونه باشد چرا که انقلاب ما یک انقلاب دینی است و به پرچمداری حضور امام(ره) و حوزه شکل گرفته و در دفاع مقدس هم روحانیت باید پرچمدار و پیشتاز می‌بود که الحمدالله به خوبی این نقش را ایفا کردند.

 

حجت‌الاسلام موحدی، روحانیت را مأمور به تکلیف دینی دانست و گفت: یک روز تکلیف دینی اقتدا میکند که روحانیت مسئائل، احکام و دستورات دینی بگوید، یک روز هم مکلف می‌شود که به مسئله تحقیق و بررسی علمی بپردازد، البته یک روز هم می‌طلبد که در میدان و سنگر باشد و داز میهن اسلامی دفاع کند.

 

وی با یادآوری این موضوع که روش خدمت روحانیت به جامعه، سیره و روش پیامبرخدا(ص) است، افزود: روزی اگر خدای نکرده باز هم جنگ شود، روحانیت پیشقدم در دفاع خواهد بود و امروز هم در جهاد تبیین روحانیت موظف هستند که در این عرصه ورود کنند، کمااینکه این وظیفه هم در حال انجام است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal