آخرین اخبار

25. مهر 1402 - 11:29   |   کد مطلب: 46341
یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رژیم‌هایی چون‌ اردن و مصر از حرکت گروه‌های بزرگ مردمی به سوی مرزهای فلسطین ‌اشغالی جلوگیری کرده و از پیوستن امواج مردمی به جمع فلسطینیان مبارز ممانعت‌‌ می‌کند، گفت: این احتمال می‌رود که وقایعی چون واقعه براندازی نیجر در کشورهای مصر و اردن آن هم با مشارکت مؤثر نطامیان ‌معترض تکرار شود، بسیار محتمل و امکان‌پذیر شده است‌.

 جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به نگرانی و هراس دولت واشنگتن‌ از تبدیل جریان حمایت از فلسطینیان‌ به جریان فروپاشی رژیم‌‌های متحد غرب در منطقه‌، گفت: قتل عام‌ غیرنظامیان‌ در غزه و تبدیل مناطق مسکونی فلسطینیان به حمام خو، احساسات عمومی در کشورهای اسلامی به ویژه همسایگان‌ فلسطین اشغالی به  شدت جریحه دار کرده است.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: این روند انتظارات عمومی را از نیروهای مسلح‌ این کشورها برای واکنش نشان دادن در برابر جنایات رژیم‌ صهیونیستی و وارد آوردن ضربات کاری به این رژیم  بطور بی‌سابقه‌ افزایش داده است.

 

وی با بیان اینکه اگرچه‌ رژیم‌هایی چون‌ اردن و مصر از حرکت گروه‌های بزرگ مردمی به سوی مرزهای فلسطین ‌اشغالی جلوگیری کرده و از پیوستن امواج مردمی به جمع فلسطینیان مبارز ممانعت‌‌ می‌کند، افزود: ولیکن این احتمال که  تمرد از فرامین در نیروهای مسلح رژیم‌های متحد غرب افزایش یابد و وقایعی‌همچون واقعه براندازی نیجر در کشورهای  مصر و اردن  آن هم با مشارکت مؤثر نطامیان ‌معترض تکرار شود، بسیار محتمل و امکان‌پذیر شده است‌.

 

قنادباشی تأکید کرد: شاید به همبن‌ علت هم است که گزارش‌‎هایی درباره  بازداشت و زندانی شدن برخی از افسران ‌و خلبانان در کشورهای ارتجاعی غربی به گوش می‌رسد، بنابراین باید منتظر خبرهای جدیدی باشیم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal