آخرین اخبار

27. مهر 1402 - 15:12   |   کد مطلب: 46377
در نهمین اجلاس مجمع بسیج اسدآباد طرح شد؛
بررسی و ارائه راهکار 4 مسئله اولویت‌دار در حوزه‌های مختلف
در نهمین اجلاس مجمع بسیج شهرستان اسدآباد 4 مسئله اولویت‌دار در بخش‌های اقتصاد، آموزش، سلامت و خانواده طرح و راهکارهای پیشنهادی برای حل آن مسائل ارائه شد.

به گزارش آوای سیدجمال، نهمین اجلاس مجمع بسیج شهرستان اسدآباد ظهر روز پنج‌شنبه هفته گذشته با حضور سردار ولی بهاریان، جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان و جمعی از مسئولان و بسیجیان شهرستان اسدآباد در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر برگزار شد.

این اجلاس با تأخیر 15 دقیقه‌ای حضور مسئولان همراه بود و علی‌رغم دعوت از مهدی اخوان، مدیرکل امور فرهنگی، اجاتماعی استانداری برای پاسخگویی به مطالبات بسیجیان شهرستان، وی هم در جمع بسیجیان این شهرستان حاضر نشد.

 

در این اجلاس ابتدا دبیر مجمع بسیج و جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان اسدآباد با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجمع، گفت: 6 کارگروه زیر مجموعه مجمع بسیج شهرستان تشکیل و هر کارگروه سه مسئله اولولیت‌دار را ارسال و پیشنهاداتی برای حل آن مسائل ارائه کردند که این اجلاس در راستای مطالبه‌گری آن مسائل برگزار شده است.

 

سرهنگ اسماعیل شش‌یکانی گفت: در کارگروه فرهنگی اجتماعی افزایش حضور مردم در نماز جمعه و مساجد و  در کارگروه آموزش، تحقیقات و فناوری موضوع کاهش آسیب‌های دانش‌آموزان در فضای مجازی به عنوان مسئله اولویت‌دار مطرح و مطالبه‌گری شده است.

 

دبیر مجمع بسیج و جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان اسدآباد ادامه داد: در کارگروه اقتصاد و زیربنایی هم کمبود منابع آبی و زیرمینی در بخش کشاورزی و در کارگروه تعلیم و تربیت نیز مسئله جهاد تبیین در مسیر گام دوم انقلاب و در کارگروه  بهداشت، سلامت و محیط زیست مسئله  ارتقاء وضعیت سلامت روان شهروندان و در کارگروه  زنان و خانواده، موضوع کاهش نرخ ازدواج و فرزندآوری عنوان شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه برای اجرای طرح‌های پیشنهادی از سوی مجمع بسیج نیاز به حمایت و همراهی مسئولان دولت دارد، افزود: مطالبه‌گری در راستای حل مشکلات وظیفه و رسالت این مجمع است.

 

شش‌یکانی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب که فرمود پرچم مطالبه‌گری را بر زمین نگذارید، افزود: ایشان در سخنانی بسیج را کلید حل مشکلات دانستند و این شعار یک وظیفه همگانی بسیج است که باید جامه عمل پوشانده شود.

 

در ادامه این اجلاس با نشستن هیئت رئیسه مجمع بسیجیان شهرستان به ریاست امام جمعه در پشت میزی مقابل بسیجیان و حضور مسئول کارگروه‌ها در پشت تریبون برای ارائه طرح‌ها و پیشنهادات در حوزه کاری خود ادامه یافت.

 

 

همچنین هر کدام از رؤسای کارگروه‌ها به صورت جداگانه در بخش اقتصاد زیربنایی موضوع کمبود آب و کشت دوم در بخش کشاورزی، آموزش، تحقیقات و فناوری، موضوع آسیب فضای مجازی، بهداشت، سلامت و محیط زیست، عوامل جلوگیری از آسیب‌های چون خودکشی، و در کارگروه زنان و خانواده  عوامل نرخ رشد طلاق و کاهش ازدواج بررسی و راهکارهایی ارائه دادند.

 

همچنین در راستای طرح این مسائل،  همکاری منابع آب شهرستان به عنوان متولی منابع آبی شهرستان، برندسازی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی شهرستان، افزایش فراگیر برنامه‌ها برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی، مساعدت برای راه‌اندازی مرکز مشاوره در درمانگاه شهید قهاری، حضور روانشناسان و روانپزشکان در شهرستان، راه‌اندازی مرکز تحکیم خانواده، گسترش شبکه حکمیت طلاق در تمام نهادها و کمک نهادهای خیریه در راستای کمک به افراد نیازمند برای جلوگیری از سقط در اجلاس مطالبه‌گری شد.

 

در پایان این اجلاس از نایب رئیس مجمع بسیجیان و ۵ نفر از نخبگان محلات اسلامی با اهدا هدایا و لوح سپاس تجلیل شد.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal