آخرین اخبار

29. مهر 1402 - 13:44   |   کد مطلب: 46383
در کارگروه بانوان و خانواده مجمع بسیجیان بررسی شد؛
سه دلیل عمده طلاق در اسدآباد
رئیس کارگروه بانوان و خانواده در مجمع بسیجیان شهرستان اسدآباد دو مسئله اولویت‌دار در حوزه خانواده را کاهش نرخ ازدواج و افزایش نرخ طلاق و بیشترین دلایل طلاق در این شهرستان را مداخله خانواده‌ها، عدم مهارت‌های زوجین و اعتیاد دانست و گفت: راه‌اندازی مرکز تحکیم خانواده می‌تواند راهکاری برای کاهش امر طلاق باشد.

فاطمه قاسمی‌تجرد در گفتگو با خبرنگار آوای سیدجمال، کاهش نرخ ازدواج و افزایش نرخ طلاق را دو مسئله اولویت‌دار در حوزه خانواده دانست و گفت: این دو مسئله در کارگروه بانوان و خانواده مجمع بسیجیان شهرستان در دستور کار و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با ارائه راهکاری از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مطالبه شد.

 

رئیس کارگروه بانوان و خانواده در مجمع بسیجیان شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه در 4 ماهه نخست پارسال میزان طلاق نسبت به مدت مشابه امسال افزایش داشته، اظهار کرد: براساس بررسی و نظرسنجی بین 35 زوجی که در اسدآباد طلاق گرفتند، بیشترین دلایل طلاق در این شهرستان مداخله خانواده‌ها، عدم مهارت‌های زوجین و اعتیاد بوده است.

 

وی با بیان اینکه کارگروه بانوان در راستای کاهش طلاق در این شهرستان، سه مطالبه را از مسئولان دارد که باید اجرایی شود، تصریح کرد: اولین مطالبه ما از مسئولان در این زمینه راه‌اندازی مرکز تحکیم خانواده است چراکه نمونه این مرکز در همدان تأسیس و خوب عمل کرده است.

 

قاسمی‌تجرد با یادآوری این موضوع که در بهزیستی و دادگاه مرکز مشاوره و مداخله در امر طلاق وجود دارد، افزود: وقتی کار این زوجین به این مراکز می‌رسد که مسئله اختلاف برای خانواده تبدیل به تهدید شده و مشاوره در این وضعیت چندان پاسخگو نیست.

 

وی تأکید کرد: اگر یک مرکز تحکیم خانواده وجود داشته باشد، می‌تواند فضای لج و لجبازی در دادگاه را کم کند.

 

رئیس کارگروه بانوان و خانواده در مجمع بسیجیان شهرستان اسدآباد دومین راه حل برای کنترل کاهش طلاق را تمرکز و تخصیص زمان به آموزش خانواده به خصوص آموزش تخصصی مهارت‌های همسرداری خواند و گفت: مدارس با توجه به وجود ارتباط بین والدین و مربیان می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد و البته این نیاز به تربیت مشاوران ویژه خانواده است.

 

وی تقویت و گسترش شبکه حکمیت را یکی دیگر از راهکارها برای کاهش طلاق دانست و گفت: البته این شبکه بیشتر در سپاه و دادگاه‌ها وجود دارد که البته این شبکه حکمیت در مساجد و پایگاه‌های بسیج به صورت فراگیر باید گسترش پیدا کند.
قاسمی‌تجرد در خصوص راه‌اندازی مرکز تحکیم خانواده، گفت: این امر نیاز به مکان و مشاورانی دارد و سپاه می‌تواند در این زمینه ورود کند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal