آخرین اخبار

7. آبان 1402 - 16:33   |   کد مطلب: 46466
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: 25 هزار و 550 تُن انواع کود پاییزه در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، بهروز الیاسی  ابراز کرد: 25 هزار و 550 تُن انواع کود پاییزه در بین کشاورزان استان توزیع شده است. از میزان کودهای پاییزه توزیع‌شده، 20 هزار و 355 تُن ازته، چهار هزار و 990 تُن فسفاته و بیش از یک‌هزار و 200 تُن پتاسه است.

وی با اشاره به ضرورت تأمین امنیت غذایی مردم با تغذیه گیاهی مناسب، یادآور شد: تولیدات کشاورزی بدون تغذیه گیاهی کافی و به‌موقع امکان‌پذیر نیست.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان تأکید کرد: تمام کودهای توزیعی این شرکت در قالب الگوی کشت ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی استان است که به‌منظور حمایت از کشاورزان و تولیدات کشاورزی کشور، به‌صورت یارانه‌ای و بسیار کمتر از قیمت تمام‌شده برای دولت، به دست کشاورزان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: این کودها توسط کارگزاران این شرکت طبق سهمیه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی استان و از طریق سامانه پهنه‌بندی و پایش توزیع می‌شود.

الیاسی اظهار امیدواری کرد: با تغذیه گیاهی مناسب افزایش عملکرد در کشت‌های پاییزه را شاهد باشیم.

همدان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است که این استان با وجود داشتن 2.1 درصد از وسعت کشور، 4.4 درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای 692 هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و 117 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است که براساس آخرین آمارهای منتشرشده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل 66 هزار و 300 میلیارد ریال است./سپهرغرب

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal