آخرین اخبار

17. آبان 1402 - 9:11   |   کد مطلب: 46551
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از احداث اولین گلخانه پرورش آلوئه‌ور این استان در اسدآباد خبر داد و گفت: این محصول با توجه به بحران آب و در راستای توجه به کشت‌های کم‌آب‌بر تولید می‌شود که هم کاربرد غذایی و هم دارویی دارد.

رضا بهراملو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» با اشاره به اینکه  اولین گلخانه پرورش آلوئه‌ورا در سطح استان همدان در شهرستان اسدآباد احداث شده است، گفت: این گلخانه 5 هزار مترمربع توسط تولیدکنندگانی در این شهرستان احداث شده است.

 

وی آلوئه‌ورا  را یکی از محصولات کم‌آب دانست و افزود: این محصول با توجه به تولید نوشیدنی با طعم آلوئه‌ورا کاربرد غذایی دارد که با ارسال آن به کارخانجات تولید نوشیدنی  از آن استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: البنته محصول آلوئه‌ورا کاربرد مهم دیگری در بحث دارویی دارد که ارزشمند است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحران آبی که داریم، این نوع محصول می‌تواند در سطح استان پرورش یابد چرا که درصد آبیاری آن نسبت به گلخانه‌های دیگر محصولات کم‌آب‌بر 10 تا 20 درصد کمتر است.

 

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از گلخانه پرورش آلوئه‌ورا در شهرستان اسدآباد بازدید کرد.

آلوئه‌ورا از گیاهان پر خاصیتی است که یکی از مهم‌ترین خواص و فواید آن برای پوست و مو است و از دیگر خواص آن برای دیابت، تقویت سیستم ایمنی، درمان تبخال، سرطان، درمان و دفع سنگ کلیه اشاره کرد. این محصول که بیشتر در کشورهای آفریقایی و هند می‌روید، با پرورش در گلخانه‌ها به دلیل وجود آب و هوای گرم و خشک در حال گسترش است.

 

اسدآباد یکی از شهرستان‌های استان همدان با مسئله کم‌آبی و بحران جدی آب مواجه است که به دلیل کشت‌ محصولات پرآب‌بر در آن مصرف آب در این بخش بالا بوده و هست و با کشت چنین محصول کم آب‌بری چون آلوئه‌ورا پیشگام در کاهش استفاده از آب‌های زیرزمینی شده است.

یکی از اقدامات دولت در راستای کاهش بحران آبی کشت محصولات کم‌آب بر است که می‌طلبد کشاورزان نسبت به این امر اهتمام داشته باشند، اگرچه محصولات پرآب بری چون یونجه و چغندرقند بیشتر در این منطقه نسبت به دیگر مناطق کشت و تولید می‌شود.
انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal