آخرین اخبار

20. آبان 1402 - 13:29   |   کد مطلب: 46582
سرپرست شهرداری شهر اسدآباد از تکمیل و بهره‌برداری از پروژه بازسازی مقبره مرحوم شیخ راشد در دهه فجر خبر داد و گفت: ترمیم و بازسازی مزار این شیخ بزرگ یکی از مطالبات مردم است که با صرف 70 میلیون تومان تا یک میلیارد هزینه خواهد داشت.

علی‌حسن امیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» با اشاره به وجود بارگاه شخصیت بزرگی چون مرحوم شیخ عبدالله راشد در پارک شهید رجایی شهر اسدآباد، گفت: در راستای ترمیم و بازسازی مزار این شیخ بزرگ طرح ساماندهی آن را در دستور کار قرار داده و عملیات اجرایی آن را آغاز کرده‌ایم.
 

وی افزود: در این راستا، یک سایبان برای مزار مرحوم شیخ عبدالله راشد در نظر گرفته‌ایم که 4 ستون و یک سقف دارد، سنگ مزارها در این نقطه حالت قدیمی آن حفظ و تمیزکاری آن انجام می‌شود.

سرپرست شهرداری شهر اسدآباد با بیان اینکه سنگ‌های اطراف این یادمان بازسازی می‌شود، افزود: البته  در حال طراحی المانی زیبا برای آن هستیم.
 

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه المان و بازسازی مقبره مرحوم شیخ راشد حدود 700 میلیون تومان الی یک میلیارد هزینه خواهد شد.
 

امیدی تکمیل و بهره‌برداری از پروژه المان و بازسازی مقبره مرحوم شیخ راشد را در دهه فجر خواند.
 

وی از ساخت یک نمازخانه، سرویس بهداشتی و بوفه در پارک شهید رجایی این شهر خبر داد و گفت: کار ساخت این پروژه  هم همزمان با دهه فجر به اتمام خواهد رسید.
 

سرپرست شهرداری شهر اسدآباد افزود: در اجرای سرویس بهداشتی همراه با سیستم آب گرم، 4 چشمه برای آقایان و 4 چشمه برای بانوان دیده شده است که 22 بهمن به بهره برداری خواهد رسید.
 

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پروژه های شهرداری تکمیل جاده سلامت است که اگر فصل سرما اجازه دهد، آن هم تا دهه فجر تکمیل خواهد شد.
 

 شیخ عبدالله راشد یکی از شخصیت‌های بزرگ اسلام و از عالمان دینی و صاحبان کرامت است که در راه معرفت نفس و زمره ملازمان حضرت مهدی (عج) قرار گرفته و در خاک دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی و در پارک شهید رجایی این شهر آرامیده است.

از نیمه اردیبهشت ماه امسال که با همت حجت‌الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه اسدآباد، برگزاری مراسم دعای ندبه در محلات مختلف کلید خورد، مردم مکان مقبره شیخ عبدالله راشد را به عنوان محل قرار برای حضور در این مراسم معنوی انتخاب کردند و همین امر مطالبه مردم و امام جمعه را برای بازسازی بارگاه این شیخ بزرگ قوت بخشید و از آن زمان تاکنون در نیمه آبان بازسازی آن مقبره در دستور کار قرار گرفته و سرپرست شهرداری این شهر تکمیل آن را در ایام دهه فجر اعلام کرده است.    
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal