آخرین اخبار

22. آبان 1402 - 9:00   |   کد مطلب: 46599
سرپرست شهرداری شهر اسدآباد با اشاره به اینکه حصارکشی دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی بدون مجوز بود، گفت: این حصار بتنی بر روی خاک دستی ریخته شده بود که خطرناک و احتمال رانش داشت و موجب ور شدن دید و سیمای شهر اسدآباد بود که با دستور دادستانی جمع‌آوری شد.

علی‌حسن امیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» از جمع‌آوری حائلی که دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی در اطراف دانشگاه و در نزدیکی معبر اصلی ورودی شهر ایجاد کرده، خبر داد و گفت: روز گذشته با دستور دادستان این حائل غیرمجاز جمع‌آوری شد.

 

وی با بیان اینکه برای ایجاد تصریح کرد: دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی حصار بتنی را  با ارتفاع نامتعارف ۴ متری در اطراف دانشگاه و نزدیکی معبر اصلی ورودی شهر ایجاد کرده که این اقدام بدون مجوز از شهرداری انجام شده بود.

 

سرپرست شهرداری شهر اسدآباد افزود: اقدام دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی در حصارکشی بتنی نه تنها مجوز از شهرداری نداشت، بلکه به دلیل ایجاد این حصار بتنی بر روی خاک دستی ایجاد شده بود که خطرناک و احتمال رانش داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: البته یکی دیگر از دلایل اینکه این حصار بتنی به دستور دادستانی جمع‌آوری شد، کور شدن دید و سیمای شهر اسدآباد بود.

 

امیدی با تأکید بر اینکه احداث دیوار برای دانشگاه نیازمند مجوزهای لازم و طرح قابل قبول برای اجرا است، افزود: مجوز چنین دیواری را شهرداری باید بدهد که این مجوز شامل میزان ارتفاع، محل، کف و بر است که متأسفانه بدون دریافت مجوز اقدام کرده بودند.

 

وی با یادآوری این موضوع که حصاری هم که در کناردست جاده سلامت است، مجوز اخذ نشده که این اقدام نیاز به کمیسیون ماده 100 دارد، افزود: ما چند روز قبل از جمع‌آوری دیواره بتنی به دانشگاه سیدجمال یکبار به آنان اخطار دادیم که این اقدام صورت نگرفت.

 

سرپرست شهرداری شهر اسدآباد  یادآور شد:  به دلیل اینکه این دیوار به صورت کاملاً غیر مجاز و بدون مجوز ایجاد شده، به دستور دادستانی باید ظرف ۷۲ ساعت جمع‌آوری شود، البته بخشی از این دیواره که هنوز کامل نشده بود را شهرداری جمع‌آوری کرد.

 

وی با بیان اینکه این اقدام دانشگاه در حصارکشی در دوران خدمت آقای دالوند، شهرداری سابق این شهر بوده، افزود: این ااتفاق درزمانی بوده که آقای دالوند به مشکل خورد و تعدادی از پرنسل اجرائیات ما دستگیر شده بود و چندان به شهر و ساخت وسازها توجهی نمی‌شده است و ما با دیدن این موضوع که دانشگاه بدون مجوز اقدام به این امر کرده، با دستور دادستانی مانع آن شدیم.

 

امیدی در بخش دیگری از سخنانش گفت:  زمین دانشگاه سیدجمال مربوط به شهرداری بوده که در دوران خدمت آقای عبدکوند شهردار پیشین این شهر و دخالت‌های نماینده سابق، با تواقفاتی بدون اخذ ریالی 12 هکتار به دانشگاه داده می‌شود و زمین امروز برای دانشگاه محسوب می‌شود.

 

وی اذعان کرد: دیوار کناری جاده سلامت احداث شده توسط دانشگاه سیدجمال را هم باید مهندسان شهرداری بررسی کنند که آن مربوط به این دانشگاه است یا خیر، البته جاده سامت تا 72 متر کمربندی و حریم باید داشته باشد که به نظر می‌رسد دانشگاه آن را رعایت نکرده است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal