آخرین اخبار

5. آذر 1402 - 12:55   |   کد مطلب: 46729
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خبر داد:
آغاز وارنیش فلوراید تراپی دانش‌آموزان در اسدآباد
معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد از اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی دانش‌آموزان در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: این خدمت در راستای سلامت دهان و دندان کودکان، برای بالغ بر 10 هزار و 500 از دانش‌آموزان شهرستان شامل شهر و روستا انجام می‌شود.

دکتر بابک صفرزاده خوشابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»از اجرای طرح سلامت دهان و دندان با وارنیش فلوراید تراپی در مدارس اسدآباد خبر  داد و گفت: این طرح در راستای بهبود سلامت دندان کودکان، دانش‌آموزان و برای پیشگیری از پوسیدگی دندان آنان در دوران ابتدایی انجام می‌شود.

 

 

وی با اشاره به مزایای وارنیش فلوراید تراپی در سلامت دهان و دندان، گفت: فلوراید مانع از دست رفتن مواد معدنی سطح دندان می‌شود که اگر شروع پوسیدگی در نقاطی از مینای دندان وود داشته باشد، درمان فلوراید می‌تواند باعث تقویت دندان‌ها شود.

 

معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد با بیان اینکه فلوراید تراپی به طور متوسط 50 تا 60 درصد از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری می‌کند، افزود: برای تهیه فلوراید بهترین مواد با بالاترین کیفیت در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه وارنیش فلوراید تراپی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی شهرستان اسدآباد آغاز شد، گفت: این امر به همت واحد سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی، برای بالغ بر 10 هزار و 500 از دانش‌آموزان شهرستان شامل شهر و روستا انجام می‌شود.

 

صفرزاده خوشابی با اشاره به انجام رایگان وارنیش فلوراید تراپی دانش‌آموزان اسدآباد، افزود: دانش‌آموزان در روستا با مراجعه بهورزان و در شهر به مراقبین سلامت می‌تواند از این خدمات بهره‌مند شوند.

 

 شهرستان اسدآباد یکی از شهرستان‌های استان همدان است که بالغ بر 19 هزار دانش‌آموز دارد که از این تعداد بیش از 10 هزار آن در مدارس ابتدایی شهرستان تحصیل می‌کنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal