آخرین اخبار

14. آذر 1402 - 0:17   |   کد مطلب: 46806
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان:
باید به نرخ جانشینی جمعیت برسیم
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه اگر در پنج سال پیش‌رو نتوانیم از چاله جمعیتی خارج شویم صدساله زمان می‌برد تا از این چاله رهایی یابیم، گفت: با تشویق خانواده‌های دارای یک فرزند برای به دنیا آوردن فرزند دوم می‌توان به نرخ جانشینی جمعیت رسید.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از عصر همدان فاطمه ستاری‌نوید در جمع بانوان رسانه‌ای و اندیشه‌ورز با اشاره به لزوم ورود رسانه‌‌ها به مسئله ازدواج و افزایش جمعیت، گفت: در ابتدا باید جلساتی برای هوشیارسازی و آگا‌ه‌سازی جامعه خبری داشته باشیم و خبرنگاران نسبت به قوانین افزایش جمعیتی آگاه باشند.

وی با بیان اینکه مشاوران، روانشناسان و همه افراد جامعه در جنگ جمعیتی حضور دارند، افزود: مردم و مسئولان پای کار هستند هرچند شاید برخی مسئولین هنوز وضعیت بحرانی در حوزه جمعیتی را به خوبی درک نکرده باشند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان با تاکید براینکه مشکل اقتصادی تنها دلیل عدم ازدواج جوانان و عدم فرزندآوری خانواده‌ها نیست، تصریح کرد: مهمترین مسئله به تغییر ذائقه و فرهنگ مربوط می‌شود.

ستاری‌نوید ادامه داد: فکر و ایده افراد در جلسات اندیشه ورزی موثر است و هر کمکی در زمینه جمعیتی را پذیرا هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید براساس زیست بوم همدان، آسیب شناسی کنیم که چرا فرزند آوری در همدان کم است، گفت: البته در برخی پژوهش‌ها مشخص شد که همدانی‌ها فردگرا هستند و عدم مسولیت پذیری عامل عدم ازدواج است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان، خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ قانون جوانی جمعیت وضع شده و دو سال از آن می‌گذرد، اگر در پنج سال پیش‌رو نتوانیم از چاله جمعیتی خارج شویم صدساله زمان می‌برد تا از این چاله رهایی یابیم.

ستاری‌نوید با بیان اینکه در مرحله اول باید افراد تک فرزند را تشویق کنیم تا فرزند دوم خود را به دنیا آورند، افزود: با این اقدام می‌توان به نرخ جانشینی رسید.

وی با اشاره به اینکه الزامی شدن طرح مشاوره قبل از ازدواج در همدان تصویب شده است، گفت: فعلا به دنبال بودجه هستیم تا این اقدام اجرایی شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: طرحی در مدارس در حال اجرا است که به شناخت بیشتر و آرامش بیشتر نوجوانان در زمینه ازدواج کمک می‌کند.

ستاری‌نوید در پایان با تاکید براینکه خوانش قانون جوانی جمعیت باید مد نظر این هیئت اندیشه ورز و رسانه‌ای باشد، افزود: امیدواریم با کمک رسانه‌ها بتوانیم در راستای افزایش جمعیت استان همدان موفقیت کسب کنیم.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal