آخرین اخبار

14. آذر 1402 - 13:31   |   کد مطلب: 46810
رییس جمهور با حضور در مجلس برای دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۳؛
در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده هم درآمدها و هم هزینه‌ها واقعی دیده شود
رییس جمهوری گفت: تلاش شده است تا در این بودجه تقدیمی بسیاری از ناترازی‌های موجود که منجر به رنج همگان است با یک حرکت جهادی برطرف شود.

به گزارش آوای سیدجمال، ابراهیم رئیسی برای دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۳، صبح امروز (سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲)  در صحن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یک سال همکاری دولت با بخش‌های مختلف به ویژه مجلس در اجرای لایحه بودجه ۱۴۰۲ باعث شد به رشد اقتصادی، رشد تولید و مهار تورم بیانجامد و بسیاری از چیزهایی که دشمنان تصور می‌کردند و توطئه و فتنه دشمنان علیه ملت بزرگ ایران را ناکام گذاشت.

رییس جمهوری گفت: در این مدت دستگاه‌ها موفق شدند گام دیگری در جهت رشد اقتصادی و تعالی کشور و نزدیک‌تر شدن به قله بردارند.
وی با بیان این‌که «در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده  هم درآمدها و هم هزینه‌ها واقعی دیده شود.» ادامه داد: تلاش دولت معطوف به اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ بوده است. بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه است و تلاش شده واقعیت مسائل دیده شود.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: شهادت ۶۵۰۰ کودک و به خاک و خون کشیده شدن زنان و مردان مجاهد فلسطینی مایه تاسف همه ما و امت اسلامی و جامعه بشری شده اما آن‌چه بیشتر از این نسل‌کشی مایه تاسف است، این است آن‌هایی که مدعی حقوق انسان هستند یعنی آمریکا و غربی‌ها حامی این نسل‌کشی هستند.

 

وی با بیان این‌که «ملت‌ها امروز بخاطر فلسطین بپا خواسته‌اند و عدالت را فریاد میزنند» ادامه داد: باور داریم شهادت کودکان و زنان فلسطینی به حکومت رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد.

سی بیان کرد: تمام تلاش دولت و همکاران من در سراسر کشور بر اجرای قانون  بودجه ۱۴۰۲ بوده است و تلاش شده آنچه که انجام می‌شود بر مبنای قانون باشد.
وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما در جایگاه اجرای قانون و شما در جایگاه قانون‌گذاری هستید. در تدوین بودجه ۱۴۰۳ تلاش شد واقع‌بینانه باشد. از همه شما از تلاش‌تان برای اجرای قانون و اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تصویب برنامه هفتم تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله بعد از تصویب در شورای نگهبان در کشور اجرایی شود و برخلاف برنامه‌هایی که ۳۰ تا ۳۵ درصد اجرایی شد، ما تمام برنامه را اجرایی کنیم. بنای دولت اجرای برنامه است. بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم است و بر مبنای برنامه هفتم تهیه شده است و تلاش شده است ناترازی‌ها تراز شود.

رئیس‌جمهوری گفت: تأسف‌بارتر اینکه سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی که متکفل دفاع از مظلوم هستند، کارآمدی خود را مقابل نظام سلطه و قدرت آمریکا از دست دادند. اما ناامید نیستیم و معتقدیم ملت‌ها امروز به‌پا خواسته‌اند و حقوق بشر، اجرای عدالت و نظم نوین جهانی را فریاد می‌زنند. هم‌چنانی که خداوند متعال امت موسی(ع) را در کشتن کودکانی که به‌دست فرعون صورت گرفت، شکل داد و خداوند به حکومت فرعون در زمان حضرت موسی(ع) پایان داد، باور داریم شهادت زنان و کودکان فلسطینی به حکومت جعلی رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد و ما شاهد پیروزی فلسطینی‌ها و نابودی اسرائیلی‌ها را خواهیم بود.

رئیس‌جمهور در جلسه تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس گفت: در دهه قبل رشد اقتصادی نداشتیم اما در اولین سال شروع به‌کار دولت سیزدهم ما رشد اقتصادی بیش از ۴درصد داشتیم.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی بیش از ۴درصد داشتیم و تلاش شد در سال قبل کسری بودجه را تجربه نکنیم. رشد نقدینگی به۲۶درصد رسیده‌است و هدف‌گذاری شده است که تا اخر سال رشد نقدینگی به ۲۵درصد برسد.

رئیسی اعلام کرد: در دولت تلاش بر این بوده است که ما کسری بودجه نداشته باشیم. در شش ماهه سال ۱۴۰۰ که دولت آغاز به کار کرد ما با یک کسری بودجه بالایی یعنی ۴۸۰ هزار میلیارد مواجه بودیم اما با کسب درآمد و نه با استقراض و یا چاپ پول تلاش شد که در شش ماهه دوم این کسری از بین برود و اتفاق افتاد. درباره رشد اقتصادی که باید پیش از این به آن گفت دهه تعطیل که یک زمان ۰.۴ درصد و یک زمان ۰.۷ درصد و زمانی یک درصد بوده که در کل بخواهیم حساب کنیم در آن دهه رشد اقتصادی نداشته‌ایم و به صورت متوسط آنچنان که مورد انتظار بود نبوده است اما در اولین سال شروع دولت سیزدهم ما رشد اقتصادی بیش از چهار درصد داشتیم. در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی بیش از چهار درصد بوده است و با تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی کسری بودجه نداشتیم. تلاش ما در سال ۱۴۰۲ هم همین است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal