آخرین اخبار

15. آذر 1402 - 15:31   |   کد مطلب: 46821
در شورای فرهنگ عمومی عنوان شد:
انتقاد می‌کنیم، آدم بَده هستیم
امام جمعه شهرستان اسدآباد با تأکید بر اینکه باید حمایت از نخبگان عملی باشد، گفت: نخبه‌ای در اسدآباد مخترع توربین بادی خورشیدی است و راهکاری برای حل مشکل روشنایی گردنه اسدآباد دارد که به راهداری هم پیشنهاد داده اما مسئولان این فرصت را غنیمت نشمرده‌اند، ما هم که انتقاد می‌کنیم، آدم بَده هستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسدآباد با اشاره به مبحث امیدآفرینی در جامعه، گفت: امروزه حس لذت از زندگی، چیزی است که باید بیشتر روی آن کار کرد تا جامعه بانشاط‌‌تر و شور و شوق در آن افزایش یابد.

 

 

وی ادامه داد: در فضای مجازی آفت‌ها زیاد شده و دشمن هم در این میدان آتش می‌ریزد، بنابراین می‌طلبد مسائل مهم‌تر را در اولویت قرار داد و به آن پرداخت که همین امیدآفرینی در جامعه موضوع مهمی است و باید با راهکار در راستای آن حرکت کرد.

 

حجت‌الاسلام موحدی با تأکید بر ورود هنرمندان به مبحث امیدآفرینی، گفت: باید هنرمندان ما در هر عرصه‌ای به ایجاد امید در جامعه گام بردارند، شاعران با شعرسرایی و خوشنویسان با خطاطی امید را بسرایند و بنگارند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید دستاوردهای نظام و انقلاب بیان شود، گفت: یکی از راهکارهای نمایش دستاوردهای نظام، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت است که باید این اردوها برای معلمان هم در دستور کار قرار بگیرد، چراکه آنان می‌توانند انتقال‌دهنده این پیشرفت‌ها به دانش‌آموزان باشند.

 

امام جمعه شهرستان اسدآباد اکران فیلم با موضوعات امیدآفرین در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را یک ضروورت خواند.

 

وی با اشاره به نبود سمپاد یا همان مدارس استعدادهای درخشان در شهرستان اسدآباد، از آموزش و پرورش خواست این نوع مدارس در این شهرستان راه‌اندازی شود.  

 

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به وجود افراد نخبه شهرستانی در سطح استان و کشور، گفت: نخبه‌ای در اسدآباد که 18 اختراع داشته، در زمینه توربین بادی خورشیدی تولیدی دارد که به راهداری هم پیشنهاد حل مشکل روشنایی گردنه را داده است، اما مسئولان راهداری این فرصت را غنیمت نشمرده‌اند، ما هم که انتقاد می‌کنیم، آدم بده هستیم.

 

وی تأکید کرد: باید با معرفی نخبگان، از آنان حمایت عملی شود و این امر می‌تواند موجب انگیزه هم برای نخبگان و هم جامعه باشد.

 

امام جمعه شهرستان اسدآباد  با اشاره به سالروز بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی در 18 اسفند، گفت: ترویج تفکر ناب سیدجمال یک عامل خوب برای امیدآفرینی است، چراکه او در شرایط سخت و تبعید و زجرآور، هیچ وقت از تلاش خود در راستای اسلام‌خواهی کوتاه نیامده و پیشرفته است، این درحالی است که جامعه امروز تا اتفاقی می‌افتد دلسرد می‌شود، بنابراین باید از این تفکر ناب الگو گرفت.

 

وی بر تشکیل دبیرخانه بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی تأکید کرد و از مسئول ارشاد اسلامی خواست هرچه زودتر و در هفته آینده این دبیرخانه شکل بگیرد و برنامه‌های همایش سیدجمال در دستور کار باشد.

انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal