آخرین اخبار

3. دى 1402 - 7:53   |   کد مطلب: 46970
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خبر داد:
شناسایی 600 بیمار مبتلا به فشار خون و دیابت در اسدآباد
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد با بیان اینکه تاکنون 30 هزار نفر در پایش و کنترل فشار خون و دیابت بیماریابی شدند، گفت: از این تعداد حدود 400 نفر مبتلا به فشار خون و 200 مبتلا به بیماری دیابت شناسایی شدند.

دکتر بابک صفرزاده‌خوشابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» اظهار کرد: طرح پویش ملی سلامت شامل غربالگری و شناسایی زودرس افراد در معرض خطر فشار خون و دیابت از اواخر آذر تا 17 دی‌ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان اسدآباد در بین 70 هزار نفر از جمعیت شهرستان اسدآباد در حال اجرا است.

 

وی گفت: تاکنون با معاونت بهداشتی دانشکده با بهره‌گیری از کلیه امکانات دانشکده، همکاری معاوت آموزشی، نیروهای جمعیت هلال احمر و ادارات شهرستان تا به امروز 30 هزار نفر مورد بیماریابی قرار دهد.

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد افزود: از تعداد 30 هزار افراد بیماریابی شده حدود 400 نفر مبتلا به فشار خون و 200 مبتلا به بیماری دیابت شناسایی شدند.

 

وی هدف از اجرای این طرح را ارائه آموزش در زمینه بیماری دیابت و فشار خون به تمام افراد بالای 18 سال دانست و افزود: البته افراد مبتللا به بیماری یدابت  و فشار خون شناسایی شده تحت مراقبت پزشکی قرار می‌گیرند.

 

صفرزاده‌خوشابی جمعیت هدف در این پویش برای غربالگری بیماری فشار خون را تمام افراد بالای 18 سال تمام و بیماریابی افراد 18 تا 30 ساله برای بیماری دیابت دانست و گفت: کمتر تحرکی، چاقی و باسابقه خانوادگی دیابت از دلایل ابتلا به دیابت و فشار خون است.

 

وی یادآور شد: در این طرح افراد می‌توانند با مراجعه به خانه‌های بهداشت، مراکز جامعه سلامت روستایی، درمانگاه و اورژانس بیمارستان حضرت قائم(عج) در طرح پویش ملی سلامت پایش و کنترل فشار خون و دیابت شرکت کنند.

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد با اشاره به اینکه عوامل دانشکده با مراجعه به ادارات به دنبال شناسایی بیمار در ادارات هم مورد پایش قرار گرفتند، افزود: مردم هم می‌توانند برای اندازه‌گیری فشار خون خود و قند خون به مرکز بهداشتی واقع در میدان امام خمینی(ره) آزمایش قند خون ناشتا را به صورت رایگان بدهند.

 

وی اذعان کرد: جواب آزمایش قند خون چند  روز بعداز اخذ آزمایش به مردم ارائه خواهد شد، البته جواب این آزمایش به صورت خودکار در سامانه وزارت بهداشتی قرار خواهد گرفت.

صفرزاده‌خوشابی این طرح با همکاری کلیه ادارات و نهادهای زیرمجموعه وزارت بهداشت و در.مان آموزش پزشکی و کمک گیری از افراد داوطلب در حال اجراست.

 

وی با تأکید بر پر کردن فرم خوداظهاری فشار و قند خون در پورتال وزارت بهداشتی از سپاه و هلال احمر در راستای کمک به اجرای این پویش تشکر کرد.
 انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal