آخرین اخبار

11. دى 1402 - 8:03   |   کد مطلب: 47007
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه مادران شهدا انصافاً به بهترین شکل از حضرت الگو گرفته و بهترین‌ها را در دامن خود تربیت و در راه خدا، دین و انقلاب هدیه دادند، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ای از پرورش‌یافته با الگوگیری از آن حضرت است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر طالبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» یکی از زیباترین  و پر برکت‌ترین سوره‌های قرآن سوره کوثر خواند و گفت: خداوند این سوره را در شأن بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) نازل کرد و امیدبخش دل حضرت رسول(ص) بود.

 

وی اذعان کرد: خداوند در حمایت از پیامبر سوره کوثر را نازل کرد و فرمود: «ای پیامبر(ص) ما به تو کوثر(خیر و برکت فراوان) عطا کردیم. پس برای پروردگارت نماز بخوان و قربانی کن و بدان که دشمن تو قطعاً بریده نسل و دم بریده خواهد بود».

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه مفسران «کوثر» را خیر و برکت بسیار معنا کرده و گفته‌اند: مقصود از آن، فراوانی نسل و ذریه پیامبر(ص) است و این از طریق فرزندان فاطمه(ع) محقق شده است، به گونه‌ای که عدد ذریه او از شمارش خارج و این روند تا روز قیامت تداوم دارد.

 

وی وجود مبارک فاطمه زهرا(س) را روشن‌ترین مصداق کوثر دانست و افزود: شأن نزول آیه کوثر، بیانگر این است که بت‌پرستان مکه، پیامبر(ص) را متهم به مقطوع النسل بودن می‌کردند و قرآن با نفی گفتار آنان، به پیامبر(ص) فرمود: «ما به تو کوثر عطا کردیم.» که این خیر کثیر، همان فاطمه زهرا(س) است.

 

حجت‌الاسلام طالبی با بیان اینکه امام زمان(عج) مادر بزرگوار خود را بهترین الگو  در تمام شئونات زندگی معرفی می‌کنند، افزود: در این میان مادران شهدای ما انصافاً به بهترین شکل  از حضرت الگو گرفته و در دامن خود بهترین‌ها را تربیت و در راه خدا، دین و انقلاب هدیه دادند.

 

وی شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه‌ای از پرورش‌یافته با الگوگیری از حضرت زهرا(س) عنوان کرد و افزود: او نمونه بارزی است و قطعاً در روز محشر این مادران در محضر حضرت رو سفید خواهند بود.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای برنامه‌های مختلف در ایام روز ولادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: در این روز همایش بزرگ فاطمی با همکاری ستاد نهضت و سپاه ناحیه با عنوان میل کوثر برگزار می‌شود.

 

وی تقدیر از بانوان فعال و جهادگر در عرصه‌ای مختلف و برگزیدگان دل نوشته شهید گمنام را از دیگر برنامه‌های این ایام دانست و افزود: در مساجد و هیئت‌های مذهبی هم مراسمات جشن همراه با سخنرانی و مدیحه‌سرایی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal