آخرین اخبار

13. دى 1402 - 21:34   |   کد مطلب: 47036
امروز آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای اسدآباد پس از ۱۴ سال انتظار با حضور رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور، استاندار همدان، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و نیز دانشجویان و اساتید امروز ۱۳ دی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از ایسننا رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان همدان در این آیین از سهم ۲۱ هزار و ۷۴۸ نفری آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای استان همدان از کنسرسیوم اشتغال خبر داد.

 محمدعلی کاظمی اظهار کرد: امسال در سطح دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور یک ائتلاف و کنسرسیوم اشتغال را شروع کرده‌ایم که سهم استان همدان از این کنسرسیوم با ارتباط خوبی که با صنایع دارد، ۲۱ هزار و ۷۴۸ نفر بوده که در بهمن‌ماه سال‌جاری قرارداد آن منعقد خواهد شد و این امر موجب بورسیه دانشجوی فنی‌وحرفه‌ای در صنعت خواهد بود و دانشجو از اشتغال خود مطمئن می‌شود که این موضوع برای کمتر دانشگاهی اتفاق می ‌افتد.

وی با اشاره به افتتاح امروز آموزشکده فنی‌حرفه‌ای اسدآباد و ساختمان آموزشی شهیدان فتحعلی و علی‌اکبر رستمی و سلف سرویس و تکمیل و تجهیز خوابگاه سرای دانشجویی ریحانه النبی شهرستان اسدآباد بیان کرد: عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی پروژه آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای دخترانه اسدآباد در سال ۸۸ انجام شده و تا قبل از دولت سیزدهم نرخ سرعت این پروژه بسیار کند بود اما با بازدید رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور از این آموزشکده و تأکید وی نسبت به تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی دانشکده تا مهرماه سال‌جاری و نیز با اختصاص اعتبارات مناسب از محل سفر ریاست جمهوری به طرح فوق، روند تکمیل پروژه در سال‌جاری شتاب خوبی به خود گرفت.

کاظمی با اشاره به اینکه اتاق‌های خوابگاه این آموزشکده بالاتر از استاندارد تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: این آموزشکده یکی از آموزشکده‌های چابک بوده و اکثر کارهای آن دانشجومحور است، ضمن اینکه نرخ دانشجوی این آموزشکده در سال اول ۱۲۰ نفر و در سال دوم ۳۰۰ نفر بوده و اگر با این نرخ حرکت خود را ادامه دهد، یکی از پرتراکم‌ترین آموزشکده‌های با کیفیت و مهارت‌محور سطح استان خواهد بود. 

وی با بیان اینکه در این آموزشکده‌ها آمایش رشته تحصیلی مورد توجه و ضمیمه شغلی برای ما مهم است، تصریح کرد: این آموزشکده فعالیت خود را با چهار رشته تحصیلی آغاز کرده و هم‌اکنون دارای پنج رشته تحصیلی شامل کاردانی معماری، حسابداری، کامپیوتر، تربیت کودک و مدیریت خانواده بوده و برای رشته‌های بیشتر ضمیمه شغلی رشته‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کاظمی خاطرنشان کرد: آموزشکده‌های فنی‌حرفه‌ای تنها دانشگاه در سطح کشور هستند که جمعیت آنها هر ساله دارای رشد بوده و برخی از رشته‌های آن دارای صددرصد اشتغال است.

اسدآباد شهر دانشگاهی است

فرماندار اسدآباد هم اظهار کرد: شهر اسدآباد با دارا بودن پنج دانشگاه و دانشکده، ۲۲۴۹ دانشجو، ۶۸ عضو هیأت علمی، ۱۴۵ استاد حق‌التدریس، ۶۲ رشته دانشگاهی و با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای دانشگاهی است.

حسین‌علی شرکائی با اشاره به آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای دخترانه اسدآباد گفت: احداث و عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۸ آغاز شده و بخش اعظم این پروژه در دولت سیزدهم انجام و تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: مساحت این طرح ۱۴ هزار و ۵۰ متر با ابنیه ۶۲۵۰ متر بوده که برای تکمیل ادامه طرح‌های این آموزشکده از جمله سالن ورزشی، محوطه آموزشکده و تأمین تجهیزات آن به اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد تومان نیاز بوده که توجه ویژه رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور را می‌طلبد.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal