آخرین اخبار

19. دى 1402 - 7:50   |   کد مطلب: 47052
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: طی 9 ماهه نخست امسال بیش از هشت هزار کیلومتر شبکه‌ توزیع و تغذیه گاز نشت‌یابی شده است.

مجید الهیاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» با اشاره به اینکه در راستای بهره‌برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و اجتناب از بروز حوادث به فرایند نشت‌یابی به صورت مستمر در کلیه خطوط و ایستگاه‌های گازدار سطح شرکت گاز استان همدان اشاره کرد و گفت: طی 9 ماهه نخست امسال نشت‌یابی هشت هزار و 434 کیلومتر شبکه‌های توزیع و تغذیه، 296 هزار و 94 مورد انشعابات و یک هزار و 991 مورد ایستگاه‌های تقلیل فشار انجام داده است.

 

وی با تبیین جایگاه و حساسیت امر خطیر بازرسی فنی در شرکت‌های گاز استانی، تصریح کرد: در راستای نگهداری بهینه تأسیسات و تجهیزات بازدیدهای دوره‌ای ایستگاه‌های تقلیل فشار به تعداد هزار و 991 ایستگاه انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان به ضخامت‌سنجی 102 ایستگاه، 983 مورد کنترل حریم خطر و تجهیزات برقی ایستگاه‌ها، بازرسی سیستم‌های ارتینگ و صاعقه‌گیر، کنترل کارایی بسترهای آندی ایستگاه‌های تقلیل فشار شامل و ایستگاه‌های حفاظت کاتدی به تعداد هزار و 350 مورد اشاره کرد.

 

وی افزود: در این مدت هزار و 17عدد شیرهای اطمینان پلمب و پوشش خطوط مدفون با استفاده از دستگاه‌های ایرادیاب به مقدار200 کیلومتر مطابق برنامه زمان‌بندی بررسی شده است.

 

الهیاری اذعان کرد: در طول 9 ماهه نخست امسال در راستای انطباق اقلام و کالاهای تخصصی گازرسانی با استانداردهای موجود، فرآیند بازرسی کالا شامل قبل، حین و بعد از ساخت از  تعداد 122 کیلومتر لوله‌های فلزی و پلی اتیلن، هزار و 211 عدد انواع شیرآلات، 13 هزار و 648 عدد اتصالات فولادی و پلی اتیلن، 18 هزار و 740  عدد انواع کنتورهای دیافراگمی و رگولاتور، 50 تن قیر، هزار و 200 لیتر پرایمر، هزار و 650 رول انواع نوارهای زرد اخطار و عایقکاری، هزار و 500 کیلوگرم زغال کک، 73 عدد ایستگاه تقلیل فشار، 261 قلم انواع کالاهای برگشتی پیمانکاران به انبار کالای شرکت گاز استان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه بازرسی نیابتی 175 هزار و  178 عدد کنتورهای ارتقا یافته به نیابت و نمایندگی از بازرسی فنی شرکت ملی گاز ایران،  139 هزار و 881 عدد  رگولاتور در انواع ظرفیت‌ها برای دیگر شرکت‌های گاز استانی بازدید شده، افزود: در این بازدیدها بیش از 60 پروژه فنی بازرسی شده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بررسی 94 آزمایشات هیدرواستاتیک و نئوماتیک خطوط تغذیه، 65 مورد بررسی آزمایشات پوشش الکتریکی خطوط فلزی، 22 مورد بررسی روش آزمایش خطوط تغذیه، 19 مورد بررسی مدارک و فرم‌های کیفیت اجرای پروژه ، 72 مورد بازرسی از آزمایشات مخرب بر روی نمونه سرجوش‌های پلی‌اتیلن پروژه‌های اجرایی در آزمایشگاه مربوطه را از دیگر اقدامات انجام شده در واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان همدان طی 9 ماهه سال 1402 برشمرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal