آخرین اخبار

22. دى 1402 - 14:00   |   کد مطلب: 47071
امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه آیا آنانی که ردصلاحیت شدند، مشکل دارند، خیر؛ اشتباه هم پیش می‌آید، هیئت نظارت معصوم که نیست و ممکن یک جایی هم اشتباه بکند، گفت: البته نگاه ایمانی و هنر فرد ردصلاحیت شده آن است که پای انتخابات بایستد و برای باشکوه برگزار شدن آن و مشارکت پرشورکمک کند، به مجلس نرفته و زحمت مجلس هم به گردنش نیست اما ثواب آن را با مشارکت در انتخابات برده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۲۲ دی‌ماه شهر اسدآباد با تاکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، گفت: خوش به حال دل‌های بیدار که امشب می‌خواهند ماه رجب را درک کنند، این ماه ماه نور و صفا است‌ و خداوند در این ایام بندگانش را به طور خاص تحویل می‌گیرید.

 

وی ماه رجب را بنابر حدیثی از حضرت محمد(ع)، ماه استغفار خواند و افزود: به اشتباهات خود پی ببریم و از آن‌ها توبه کنیم، انسان زنده بدی‌ها را اصلاح می‌کند و روز به روز تعالی دارد، انسان جاهل بر اشتباهات خود پافشاری می‌کند.

 

امام جمعه اسدآباد با غنیمت شمردن ماه رجب برای گرفتن روزه تاکید کرد و افزود: در این ماه برنامه معنوی اعتکاف هم انجام می‌شود.

 

وی یکی از راهکارها برای بارش رحمت الهی، استغفار کردن و انجام صله رحم خواند و افزود: ربا جنگ با خداست و موجب عدم بارش رحمت خدا و برف و باران می‌شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات و قدردانی از ثبت‌نام داوطلبان رد صلاحیت و تایید صلاحیت‌ها در این عرصه، گفت: آیا آنانی که ردصلاحیت شدند، مشکل دارند، خیر؛ اشتباه هم پیش می‌آید، هیئت نظارت معصوم که نیست و ممکن یک جایی هم اشتباه بکند، بعضی‌ها را می‌شناسیم که انسان شریفی هستند و اما ردصلاحیت شده، این امتحان سختی است، البته بسیاری از آن‌ها روسفیدند و با اعتقاد می‌گویند هیئت نظارت ما را رد کرده، به قانون احترام قائل هستند، اعتراض کردند اگر تجدید نظر شد که هیچ اما نشد هم در انتخابات فعال هستند و با حمایت از کاندیدای دیگر مشارکت خواهند کرد، این نگاه ایمانی است.

 

وی با بیان اینکه هرچه نظر شورای نگهبان باشد را قبول داشته باشیم و پای انتخابات بایستیم، این نگاه ایمانی است، افزود: هنر آن است که رد صلاحیت بشوی، اما پای انتخابات بایستی، به مشارکت پرشور انتخابات کمک کنی و دست از انتنخابات و اعتقاد به امامین انقلاب بر نمی‌دارند، برای باشکوه برگزار شدن آن گام بر می‌دارند و این جامعه یک جامعه رشد یافته است.

 

امام جمعه شهرستان اسدآباد افزود: علی‌رغم اینکه برخی جاهلان در فشبکه‌های اجتماعی رفتار جاهانه می‌کنند، ملامت کردن هنر نیست، گناه و عیب و بد است، شماتت و مسخره کردن گناه است، فردردصلاحیت را خداوند می‌خواهد بیشتر امتحان کند و باید از آن امتحان سربلند بیرون بیاید، به مجلس نرفته و زحمت مجلس هم به گردنش نیست اما ثواب آن را با مشارکت در انتخابات برده است.

 

وی به جنگ بیش ۹۰ روز در غزه هم اشاره کرد و گفت:  ملت غزه پهلوان و قهرمان است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی تاکید کرد: ما وظیفه داریم در حمایت از ملت غزه و انزجار از آمریکای جنایتکار و صهیونیست کودک‌کش به پاخیزیم و شعار حمایت  از یمن را داشته باشیم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal