آخرین اخبار

23. دى 1402 - 8:06   |   کد مطلب: 47078
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی شهرستان در قبل و بعداز انقلاب تاکنون، گفت: در طی ۴۵ سال گذشته ارتقاء امنیت غذایی و تولید محصولات و کالاهای اساسی برای جمعیت روبه رشد کشور را داشته‌ایم.

محمدکرم مرادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» با اشاره به وضعیت کشاورزی شهرستان اسدآباد در قبل و بعداز انقلاب تاکنون، گفت: در طی 45 سال گذشته ارتقاء امنیت غذایی و تولید محصولات و کالاهای اساسی برای جمعیت روبه رشد کشور و همچنین استقلال و کاهش وابستگی به واردات با اتکا به تولیدات داخلی از طریق استفاده بهینه از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی اس.

 

وی اذعان کرد: به اعتقاد بنده در بخش کشاورزی امنیت غذایی ما مهم‌تر از امنیت دفاعی و نظامی ماست.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد با وجود 102 هزار نفری دارای 61 هکتار اراضی زراعی و باغی است، افزود: در واقع  43 درصد از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول هستند.

 

وی تصریح کرد: بنا به کاستی‌هایی که در بخش کشاورزی مانند زیرساخت‌های سنتی، محرومیت، عدم توسعه مناطق روستایی و بروز خشکسالی متناوب و کاهش فزاینده آب در چند دهه گذشته در قبل از انقلاب مواجه بودیم، از سال 1357 تا 1402 تولیدات شهرستان اسدآباد از 116 هزار تنی به 550 هزار تن رسیده‌ایم.

 

مرادی یادآور شد: البته در طول سال‌های بعداز انقلاب علاوه بر افزایش تولید محصولات، تنوع محصول هم از 30 محصول به 75 محصول داشته‌ایم.

 

وی به اقدامات جهاد کشاورزی در شهرستان اسدآباد در مقایسه امروز با سال 1357 اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات شاخص که در دولت سیزدهم انجام شد، رفع تداخلات اراضی است که در شهرستان اسدآباد از 117 پلاک تعداد 110 پلاک آن نهایی شده و 7 پلاک دیگر هم تا پایان ماه نهایی خواهد شد.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد افزود: با رفع تداخلات اراضی کشاورزی شهرستان، کشاورزان می‌توانند سند اراضی خود را تحویل بگیرند که نزدیک به 2 هزار و 700 برگ سند برای کشاورزان صادر شده است.

 

وی در خصوص تولید محصول گندم در شهرستان اسدآباد در مقایسه اوایل انقلاب با امروز، گفت: در اوایل انقلاب نزدیک به 22 هزار تن محصول گندم از اراضی کشاورزی شهرستان تولید می‌شد که در سال‌جاری علاوه بر افزایش کیفیت تولید، به 85 هزار تن رسیده است.

 

مرادی به بخش ذخیره گندم و وجود سیلوها هم اشاره‌ای کرد و افزود: اوایل انقلاب انبارهای ذخیره گندم به صورت سیلوهای سنتی بوده و به میزان 5 هزار تن ظرفیت داشته این درحالی است که امروز این میزان به 110 هزار تن ظرفیت تولیدی شهرستان رسیده است.

 

وی با بیان اینکه بعداز پیروزی انقلاب کارخانه آرد اسدآباد راه‌اندازی شده است، افزود: این کارخانه علاوه بر تأمین آرد شهرستان و بخشی از آرد دیگر شهرستان‌ها هم تولید می‌کند و از کیفیت بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/ن
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal