آخرین اخبار

24. دى 1402 - 11:26   |   کد مطلب: 47083
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد:
با زبان دعای کمیل با خدا حرف بزن
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد راه بهره‌گیری از فیوضات ماه رجب را در خواندن کتاب دعا و خلوت کردن با خدا و استغفار دانست و گفت: اگر بلد نیستید چطور با خدا خود صحبت کنید، دعای کمیل حضرت علی(ع) را زمزمه کنید، امید است دل‌هایتان به نور این ماه منور شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر طالبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، ماه رجب را یکی از سه ماه ناب خدای متعال خواند و گفت: این ماه مقدمه‌ای است برای درک شب‌های قدر ماه مبارک رمضان است و در روایت وارد شده که ماه رجب از لحاظ معنویت ذخیره‌ای برای ماه‌های دیگر و به عنوان بهار معنویت نامگذاری شده است.

 

وی گرفتن روزه،  خواندن نماز، شب زنده‌داری، استغفار، قرآن خواندن و صدقه دادن را در ماه رجب مهم و دارای ثواب دانست و گفت: در این ماه مناسبت‌های مهمی از جمله ولادت حضرت علی(ع) در نیمه رجب ایام البیض، اعتکاف و عید مبعث وجود دارد.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در قیامت منادی و ملکی عین رجبیون ندا می‌دهد، افزود: خطاب این کلام کسانی هستند که ماه رجب را گرامی داشته و ازماه رجب بهترین استفاده را کردند.

 

 وی با تأکید بر بهره‌گیری از فیوضات ماه رجب، خطاب به مردم گفت: در این ماه به مفاتیح‌الجنان و کتاب دعا مراجعه کنید و با خدای خود خلوت کرده و استغفار کنید و اگر بلد نیستید که چطور با خدا خود صحبت کنید، دعای کمیل حضرت علی(ع) را زمزمه کنید، امید است دل‌هایتان به نور ماه رجب منور شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طالبی با بیان اینکه شب اول ماه رجب با ولادت امام محمد باقر(ع) آغاز شد، افزود: ایشان باقرالعلوم هستند و مقدمه دانشگاه امام صادق(ع) را پایه‌گذاری و شاگردانی نیز تربیت کردند که البته دین هم در زمان ایشان احیأ شد و علم در پایه‌های مختلف فقه، کلام، تفسیر و فلسفه رشته رشته کردند.؛ لذا مکتب ناب تشییع و شیعیان مدیون تلاش‌های علمی این امام بزرگوار است.
انتهای پیام/ن
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal