آخرین اخبار

26. دى 1402 - 12:20   |   کد مطلب: 47094
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد خبر داد:
تدارک 6 مسجد شهرستان اسدآباد برای برگزاری مراسم اعتکاف
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 6 مسجد این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 600 خواهر و 100 برادر در این مراسم معنوی شرکت و معتکف شوند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر طالبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، اعتکاف را یکی از سیره‌های نبوی در ماه رجب خواند و گفت: روزه گرفتن در این ایام مستحب است و مؤمنان در مسجد که خانه خداست، خلوتی را با او دارند و معتکف می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام اعتکاف، روزه‌دار سه روز را مهمان خداست، افزود: این ایام در مکانی انجام می‌شود که محل بندگی، سجده و عبادت است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: امور دنیوی زیاد انسان را مشغول خود کرده و نیاز است که با غنیمت شمردن ایام البیض روح و جان و قلب خود را با معنویت فضای مسجد جلا بدهد و بروزرسانی کند.

 

وی ختم قرآن، ذکر دعا و عبادت در ایام البیض اعتکاف را مهم خواند و گفت: این ایام فرصت است که باید به نحو احسن از آن بهره برد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طالبی از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان اسدآباد همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این مراسم کاملاً مردمی است البته سازمان تبلیغات اسلامی هم کمک کار و متولی برنامه‌هایی را در این زمینه دارد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته 6 مسجد در سطح شهرستان اسدآباد میزبان معتکفان بوده، افزود: امسال با توجه به استقبال مردم دو مسجد را اضافه کردیم و این تعداد به هشت مسجد رسیده است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: مراسم امسال در سطح شهرستان اسدآباد در مسجد امام رضا(ع) خاکریزی‌ها، مسجد جامع شهر اسدآباد، روستاهای چنارسفلی، موسی‌آباد، قاسم‌آباد، شهر آجین، پالیز برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 50 نفر برادر و 400 خواهر معتکف شدند، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود که این تعداد معتکف به 100 برادر و 600 خواهر افزایش داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طالبی از برگزاری محفل انس با قرآن، دعوت از سخنرانان برجسته، برنامه ام‌الداود، برگزاری نمازهای جماعت یومیه، میز پاسخگدیی به مسائل شرعی توسط مبلغان خواهر و برادر  را از جمله برنامه‌های این ایام برشمرد.

 

وی تأکید کرد: سعی ما بر این است که با برگزاری مراسم معنوی خوب و با برنامه زمینه حضور نوجوانان و جوانان را در این مراسم مهیا کنیم.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد هزینه شرکت در مراسم معنوی اعتکاف را برای روستاها 150 هزار تومان و برای شهر 300 هزار تومان اعلام کرد و گفت: زمان ثبت‌نام برای این مراسم از 28 دی  تا دوم بهمن‌ماه خواهد بود و افراد برای ثبت‌نام در شهر به سازمان تبلیغات و در روستاها به مساجد مراجعه کنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal