آخرین اخبار

7. بهمن 1402 - 10:55   |   کد مطلب: 47156
با همت یک پیشکسوت زورخانه‌ای؛
حسینیه‌ای در اسدآباد گود زورخانه شد
همزمان با ایام ولادت حضرت علی(ع) و به همت پهلوان پیشکسوت شهرستان اسدآباد حسینیه‌ قدیمی‌ترین مسجد این شهر به عنوان مکان زورخانه قابل بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به مناسبت ولادت با سعادت قوی‌ترین و شجاع‌ترین مرد تاریخ اسلام، مولای متقیان، امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)، با نوای مرشد و صدای ضرب او در حسینیه مسجد میرزاآقاجانی شهر اسدآباد ورزشکاران باستانی‌کار این شهر با نمایش زور و بازوی خود هنرنمایی کردند.

این اولین باری است که حسینیه مسجد میرزاآقاجانی که قدیمی‌ترین مسجد شهر اسدآباد محسوب می‌شود، به عنوان مکان ورزشی قابل بهره‌برداری شد.

 

اکبر احدی یکی از بانیان راه‌اندازی این رشته زورخانه‌ای در حسینیه مسجد میرزاآقاجانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» گفت: قرار است حسینیه مسجد میرزاآقاجانی به همت عباس آزاد، پیشکسوت عرصه زورخانه و البته بنیانگذار این رشته ورزشی در این شهر و دیگر خیرین به کار خود ادامه دهد.

 

وی با اشاره به اینکه زیر زمین حسینیه مسجد میرزاآقاجانی که که به متراژ ۳۰۰ متر است، قرار است به صورت  ۸۰ متر گود حفر شود و زورخانه را به آن مکان انتقال یابد.

 

این فرد باستانی کار با اشاره به قدمت حسینیه مسجد میرزاآقاجانی در سال 85، گفت: بنا داریم در کنار ورزش روزخانه‌ای برنامه‌های فرهنگی مذهبی را هم در این مکان به قوت برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه این رشته ورزشی باستانی قدمت بالایی در اسدآباد دارد، افزود: استقبال خوب ورزشکاران باستانی‌کار باعث شد که این حسینیه را با ایجاد شور زورخانه‌ای رونق و به دنبال راه‌اندازی این مکان با همت پیشکسوتان شهرستان باشیم.

 

مسجد میرزاآقا‌جانی قدمت ۲۰۰ ساله دارد که به دلیل نمای داخلی این مسجد به عنوان یکی از آثار تاریخی به شمار می‌رود و در  ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۸۷ با شماره  ثبت ۲۵۱۶۵ در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

شهرستان اسدآباد در عرصه ورزش باستانی و زورخانه‌ای می‌درخشد و قهرمانان زیادی در این رشته دارد، البته دارای زورخانه‌ای دیگری در ورزشگاه آزادی این شهر است.
انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal