آخرین اخبار

8. بهمن 1402 - 7:50   |   کد مطلب: 47165
رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد خبر داد:
معتکف شدن ۲۸۸ دانش‌آموز در اسدآباد
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان از امر معنوی اعتکاف، گفت: امسال ۲۸۸ دانش‌آموز دختر و پسر این شهرستان در این مراسم معنوی شرکت کردند.

سجاد محمدی‌شمیم در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» از معتکف شدن ۲۸۸ نفر دانش‌آموز دختر و پسر در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: امسال تعداد ۸۰ نفر دانش‌آموز دختر و ۲۰۸ نفر دانش‌آموز پسر در دو مسجد جامع و حضرت امام موسی بن جعفر(ع) شهر اسدآباد معتکف شدند.

 

 

وی با بیان اینکه امسال اعتکاف دانش‌آموزی در شهرستان اسدآباد به تفکیک دانش آموزان دختر و پسر با استقبال بسیار خوب و پرشور همراه بود، افزود: با توجه به ظرفیت محدود در  دو مسجد جامع و حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) متاسفانه از پذیرش بیشتر دانش‌آموزان معذور شدیم.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد یکی از مهم‌ترین ساختارهای شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ساختار اعتقادی، تربیتی و دینی دانست و افزود: پرداختن به تربیت با استفاده از آموزه‌های اسلامی در صدر برنامه‌ها و ماموریت‌های آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد است.

 

وی اعتکاف دانش‌آموزی را فرصت بسیار مغتنم برای ایجاد فضای تربیتی بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی خواند و افزود: در فرصت با ارزش اعتکاف دانش‌آموزان بر اساس برنامه‌های متنوع گام در مسیر ارتقای دانش معنوی و تهذیب می‌گذارند.

 

محمدی‌شمیم خاطرنشان کرد: در اعتکاف امسال در شهرستان اسدآباد تلاش شد با بهره‌مندی از مربیان مجرب و برنامه‌های متنوع تربیتی و با استفاده از برکات معنوی اعتکاف به رشد و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان نیز بپردازیم.

 

به نظر می‌رسد، این اولین‌باری است که این میزان از دانش‌آموزان دختر و پسر در دو مسجد مجزای شهر به امر معنوی اعتکاف پرداختند.
امسال مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان اسدآباد در ۸ مسجد این شهرستان برگزار شد که با استقبال خوب قشر دانش‌آموزی همراه بود.

 

اعتکاف؛ فرصت ناب برای خلوت و میهمانی با خدا است که در ماه رجب انجام می‌شود و مؤمنان سه روز را در مسجد به عنوان خانه خدا می‌مانند و با خدای خود خلوت می‌کنند و روزه می‌گیرند.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal