آخرین اخبار

17. بهمن 1402 - 15:03   |   کد مطلب: 47261
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خبر داد:
توزیع 100 هزار تن کود کشاورزی یارانه‌ای در همدان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه برنامه کود شیمیایی استان در سالجاری 120 هزار تن است، گفت: سالانه حدود 100 هزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در استان همدان توزیع می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، بهروز الیاسی با اشاره به چهل و پنجمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تأمین به موقع تغذیه مورد نیاز گیاه، در راستای رسیدن به امنیت غذایی، به طور میانگین سالانه حدود 100 هزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در استان همدان توزیع می‌کند.     

 

وی برنامه کود شیمیایی استان در سالجاری را  120 هزار تن از نوع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه عنوان کرد و افزود: به تفکیک حـــدود 94 هزار تن ازته ، 20 هزار تن فسفاته و 6 هزار تن پتاسه است که تاکنون مقدار 96 هزار تن از سهمیه کودی استان در بین کشاورزان همدانی توزیع شده است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان یادآور شد: این میزان کود توزیع شده معادل 80 درصد از برنامه مصوب وزارت متبوع برای استان است.

 

 وی با بیان اینکه این مقدار کود توزیعی در استان بر اساس سهمیه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی برای 790 هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی در بین کشاورزان و باغداران توزیع شد، افزود: تاکنون 8 هزار تنی انواع کودهای کشاورزی برای کشت های بهاره سال آتی در استان ذخیره شده و با برنامه‌ریزی کود کشاورزی مورد نیاز این مقطع از کشت های استان به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

 

الیاسی ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با 98 کارگزار فعال در سرتاسر استان عملیات توزیع کودهای کشاورزی را در نزدیکترین فاصله ممکن به کشاورز انجام می‌دهند و در سال‌جاری برای سهولت دسترسی کشاورزان به کودهای کشاورزی در مناطقی از استان که مورد نیاز بود تعداد 9 کارگزار جدید افزوده شد.

 

وی با اشاره به فعالیت تیم پایش و رصد توزیع کود در استان، گفت: این تیم با رصد مستمر میدانی عملیات توزیع کود را تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی را به انجام می‌رساند که تاکنون 65 مورد عملیات پایش و رصد میدانی در سراسر استان انجام شده است.

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: بر همین اساس می‌توان اطمینان داد کیفیت کودهای کشاورزی تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» و با نظارت کامل صورت می‌گیرد و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: برای رسیدن به این اطمینان، در سالجاری تعداد 100 مورد از کودهای وارده به انبار سازمانی و انبارهای کارگزاران نمونه برداری و برای کنترل کیفی به آزمایشگاه مجهز مطالعات کاربردی کرج ارسال شده که در صورت دارا بودن کیفیت لازم در چرخه توزیع قرار گرفته است.
انتهای پیام/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal