آخرین اخبار

20. بهمن 1402 - 19:21   |   کد مطلب: 47284
فرماندار اسدآباد گفت: از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۶۴۶ پروژه مختلف عمرانی در شهرستان اسدآباد با اعتباری افزون بر ۱۱۶۸ میلیارد تومان به افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ااجتماعی  پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، حسین‌علی شرکایی جمعه ۲۰ بهمن در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اسدآباد، اظهار کرد: طی دهه فجر در شهرستان اسدآباد ۹۰۵ برنامه مختلف عمرانی، فرهنگی و ورزشی به افتتاح و بهره‌برداری رسید که ۲۰۰ طرح با اعتباری افزون بر ۲۴۷ میلیارد و ۳۴۹ میلیون تومان به پروژه‌های قابل افتتاح و یک طرح با اعتباری افزون بر ۱۶ میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان به پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی اختصاص داشت.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلف عمرانی افتتاح و کلنگ‌زنی شده این شهرستان در دهه فجر برای ۷۶ نفر اشتغال ایجاد کرد، افزود: در سال‌جاری در ۳۸ روستای شهرستان ۷۸ طرح بهسازی با صرف اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن شامل ۴۰ پروژه آسفالت در سطح ۱۳۵ هزار و ۹۰۹ مترمربع به میزان ۲۵ هزار و ۹۱۲ تن، ۳۵ طرح زیرسازی به طول ۲۴ کیلومتر، دو طرح جدولگذاری به طول ۱۳۵۰ متر در دو روستا، یک طرح بافت واجد ارزش با ۶۲۸ مترمربع جداره‌سازی و ۱۱ هزار مترمکعب دیوار سنگی و ۱۸۱۱ متر مربع سنگفرش اجرا شده است.

فرماندار اسدآباد همچنین با اشاره به بهره‌برداری همزمان ۹۳ واحد مسکن روستایی در ایام‌الله دهه فجر در شهرستان اسدآباد بیان کرد: طی ۹ ماه سال‌جاری در شهرستان اسدآباد به ۲۴۹۰ پرونده افزون بر ۲۹۷ میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و اشتغال پرداخت شده است.

شرکایی ادامه داد: سهمیه اشتغال شهرستان اسدآباد در سال‌جاری ۱۵۲۶ نفر بوده که تاکنون از این تعداد، ۱۷۳۸ نفر آن معادل ۱۱۴ درصد پیشرفت محقق شده است.

وی در ادامه با اشاره به حل مشکل مسکن فرهنگیان شهرستان اسدآباد پس از ۱۴ سال انتظار خاطرنشان کرد: مشکل زمین ۱۵ هکتار از مسکن فرهنگیان شهرستان اسدآباد پس سال‌ها مرتفع شده و با حل این مشکل ۶۴۰ نفر از فرهنگیان شهرستان در قالب نهضت ملی مسکن صاحبخانه خواهند شد.

شرکایی همچنین تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد تاکنون برای ۱۰۸۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن پیامک صادر شده است که باید تا پایان بهمن‌ماه مبلغ ۴۰ میلیون تومان خود را واریز کنند.

وی یادآور شد: پس از واریز وجه زمین لازم در قالب گروه ساخت در قطعات ۲۵۰ متری که در ۱۵ هکتار زمین  اختصاص داده شده، برای طرح نهضت ملی شهرستان در نظر گرفته شده و به آنها تحویل می‌شود سپس تسهیلات لازم به آنها پرداخت خواهد شد.

شرکایی در ادامه با اشاره به رویداد مهم انتخابات ۱۱ اسفندماه سال‌جاری گفت: مشارکت مردم اسدآباد در دوره قبل مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان ۶۱.۲ درصد بوده که به طور قطع با حضور خود در پای صندوق‌های رأی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در ۱۱ اسفندماه سال‌جاری مشارکت دوچندانی نسبت به دوره گذشته رقم خواهند زد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در زمینه حضور مردم در تمام برهه‌ها یک نمونه منحصربفرد و بی‌نظیر در دنیا بوده است.

وی با اشاره به دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی با همراهی همه‌جانبه مردم در طول ۴۵ سال گذشته در حوزه‌های مختلف گفت: جهش و پیشرفت علم و دانش، هفتمین قدرت دنیا بودن ایران اسلامی، نبوغ ایران در کنترل پاندومی کرونا، دومین کشور دنیا در تولید داروهای هموفیلی فاکتور ۷ و ۸، رتبه چهارم تولید نانو دارو، رتبه چهارم در تولید علوم درمان ناباروری، رتبه پانزدهم چشم‌پزشکی، رتبه نخست شتاب علمی جهان، رتبه نخست تولید زرشک و زعفران، رتبه سیزدهم تولیدات کشاورزی، رتبه چهارم علم رباتیک، رتبه دهم تولید فولاد و بزرگترین تولیدکننده ید خاورمیانه را می‌توان از جمله دستاوردهای کشور ایران طی ۴۵ سال گذشته برشمرد.

فرماندار اسدآباد همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۶۵۰۰ واحد مختلف تولیدی و صنعتی راکد با پیگیری لازم به چرخه تولید بازگشته که از این تعداد، شش واحد در قالب واحدهای صنعتی بوده و به حوزه کشاورزی شهرستان اسدآباد اختصاص داشته است.

وی افزود: ارتقاء جایگاه ایران در نظام نوآوری و رسیدن به پله ۵۷، حمایت از فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، مردمی‌سازی یارانه‌ها و شناسایی ۲۴میلیون دهک اول تا سوم جامعه، توسعه اقتصاد گردشگری خارجی و ورود شش میلیون گردشگر خارجی به ایران و ایجاد فرصت‌های شغلی در این زمینه، افزایش ۱۶ هزار تخت بیمارستانی جدید به تعداد تخت‌های بیمارستانی سطح کشور، احداث ۵۸۰۶ مدرسه جدید، رکورد ۱۲ هزار میلیارد دلاری تجارت خارجی، تقویت بورس و پرداخت ماهانه ۴۰۰۰ میلیارد تومان یارانه از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم طی ۲.۵ سال گذشته بوده است.

انتهای پیام
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal