آخرین اخبار

26. بهمن 1402 - 20:56   |   کد مطلب: 47343
27 بهمن سالگرد اوست؛ دانش‌آموز شهیدی که حس وطن‌خواهی‌اش زبانزد شد شهید علی شش‌یکانی یکی از شهدای دانش‌آموز شهرستان اسدآباد است که در روستای گنبه متولد و در 27 بهمن شهد شیرین شهادت نوشید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»؛ 27 بهمن‌ماه سالروز شهادت یکی از شهدای دانش‌آموزی است که در روستایی با جو مذهبی بزرگ و با رسیدن به سن بلوغ و اول جوانی غیرت دینی، شجاعت ایرانی و حس وطن‌خواهی خود را با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به نمایش گذاشت، شهید علی شش‌یکانی است.

او فرزند مرحوم حاج نجفعلی اهل روستای گنبله است که در سال ۱۳۴۶ متولد شد.

خانواده شهید علی شش‌یکانی او را در روستای که در رعایت احکام اسلامی و پیوستن به مبارزات انقلابی حضرت امام خمینی(ع) و پرچمدار پرهیزگاری و اجرای احکام دینی پیشتاز بود، تربیت و رشد داده که در خدمت کشور، دین، نظام جمهوری اسلامی و مردم باشند.

 

علی نیز یکی از فرزندان این خانواده با پدری پاک و با تقوی است که از دوران کودکی روح و جانش با زلال فرهنگ اسلام و قرآن مأنوس و رشد یافته و یکی از نوجوانان و جوانان پایبند به اصول اسلامی و انسانی و انقلابی بود.

 

 این شهید بزرگ برای دفاع از کیان اسلام و مرزهای کشور که مورد هجوم دشمنان بعثی قرار گرفته بود، شتافت و بعد از نبرد رویاروی با این دشمنان مهاجم در 27 بهمن ۱۳۶۲ و فقط ده روز بعد از شهادت دایی شهیدش که در همان منطقه و قبل از علی به شهادت رسیده بود در چنگوله و عملیات ولفجر ۵ به درجه والای شهادت نائل آمد.
پیکر پاک او در گلزار شهدای روستای گنبله به دیار باقی سپرده شد.

 

شهید علی شش‌یکانی در بخششی از وصیتش آورده است که:

 

می‌گویم که هرگز برای من ناراحت نباشند زیرا که من به آرزوی خود  رسیدم و خواهش می‌کنم برای من گریه نکنید، برای امام حسین(ع) گریه کنید و برای گناهان خود گریه نمایید تا از عذاب آخرت در امان بمانید.

 

 ما باید پیرو خط سرخ امام حسین علیه السلام و برای امامان خود مایه افتخار باشیم و اگر هزار بار در میدان جنگ کشته شویم بهتر از آن است که در رختخواب و به حال ذلت بمیریم.

 

 و ای جوانان به میدان نبرد بیایید و نکند این نائب امام زمان(عج) را مثل مردم کوفه تنها بگذارید.

 

امروزه اطاعت از امام خمینی واجب است و خواهش می‌کنم اگر کمبود هست تحمل کنید. همه قدرت‌ها به هر جنایتی که شده بر علیه ایران دست می‌زنند. یا با کمبود و یا با ترساندن شما از جنگ و کمبود.
روحش شاد
انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal