آخرین اخبار

3. اسفند 1402 - 21:52   |   کد مطلب: 47403
بنظر شما حوالی سن ۱۳ تا ۱۹ سال رو باید چی صدا کرد؟ بعضی معتقدن که دیگه چیزی به نام دوره نوجوانی وجود نداره و افراد بعد گذروندن سنین خردسالی بدون فوت وقت وارد نوجوانی می‌شن.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، بنظر شما حوالی سن ۱۳ تا ۱۹ سال رو باید چی صدا کرد؟ بعضی معتقدن که دیگه چیزی به نام دوره نوجوانی وجود نداره و افراد بعد گذروندن سنین خردسالی بدون فوت وقت وارد نوجوانی می‌شن.

البته گاهی پر بی راه نمی‌گن! کلمه انگلیسی teen که نوجوونی معنیش کردن، قرن سوم متولد شده و پیش از این قرن، برای مردم خصوصیات نوجوان آنقدر ناشناخته نبود که بخواهد اسم داشته باشد و مثل اینکه برای زندگی امروز هم کم فایدۀ شده است.

در نگاه نظریه‌پردازانی که این عنوان رو طراحی کردن، نوجوانی دوره‌ای میانی بین کودکی و بزرگ‌سالی بود که طی آن، نوجوانْ تحت نظارت نهادهایی مثل دبیرستان، پا به بزرگ‌سالی می‌گذاشت، از خیلی خطرات مثل بزهکاری و اعتیاد دور بود اما در دنیای اینترنت، نظارت مدرسه بی‌معنا شده است.

طبق معیار سازمان ملل متحد، سن نوجوانی به علت تفاوت‌های جغرافیایی و قومی، فرهنگی و اجتماعی و مباحثی مثل شکل‌گیری هویت و ابعاد آن در این سن از ۱۵ تا ۲۴ سال ممکن است طول بکشد.

حالا هرچه صدایش بزنیم بالاخره یک بازه زمانی بی نام و نشان متفاوت است چه جوانی چه نوجوانی!

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal