آخرین اخبار

16. اسفند 1402 - 8:44   |   کد مطلب: 47509
در راستای اجرای طرح دولت در «كاشت يك ميليارد درخت» صورت گرفت؛
ایجاد 10 هزار فضای سبز در گاز استان همدان
مسئول حفاظت از محیط زیست شركت گاز استان همدان با بیان اینکه اين شركت در راستای اجرای طرح دولت در «كاشت يك ميليارد درخت» بين دستگاه‌هاي اجرايي پيشگام بوده، گفت: از ابتدای تعهد شرکت گاز استان همدان تا 1402، مساحت 10 هزار و 70 مترمربع فضای سبز ایجاد شده است.

محمد حمزه‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، با تأكيد بر اينكه رعايت حقوق محيط زيستي علاوه بر اينكه جزء الزامات بوده، در تكاليف شرعي و عرفي ما نيز مورد تأكيد است، گفت: امروز به دليل افزايش رقابت در عرصه تجارت و آغاز توسعه صنعتي خواسته يا ناخواسته آلودگي محيط زيست شدت گرفته است؛ از اين‌رو درك چالش زيست محيطي به طور فزاينده‌اي توجه كسب و كار را جلب کرده، به گونه‌اي كه امروز در چشم‌انداز و راهبردهاي شركت گاز استان همدان افزايش دانش فرهنگ محيط زيست در راستاي تعهد و مسئوليت‌پذيري به حفاظت از محيط زيست به شدت خودنمايي مي‌كند.

 

 

وي با اشاره به اينكه شركت گاز استان همدان رعايت تمامي الزامات و قوانين و مقررات حفظ و حراست از محيط زيست را سرلوحه فعاليت‌ها و برنامه‌هاي خود قرار داده، تصريح كرد: مهم‌ترين اقدامات و وظايف واحد محيط زيست اين شركت آشنايي با مقررات و استانداردها، دستورالعمل‌هاي محيط زيست، ارتقاء آگاهي كاركنان در بررسي و شناسايي و تدوين نيازها و الزامات زيست محيطي و منابع آلاينده محيط و ارائه راهكارهاي پيشگيرانه براي جلوگيري از وقوع مجدد آلودگي است.

 

مسئول حفاظت از محیط زیست شركت گاز استان همدان با بيان اينكه واحد محيط زيست شركت گاز استان همدان خط مشي خود را بر مبناي حفاظت از محيط زيست و اصلاح  فرايندها براي كاهش توليد پسماند تعيين كرده، افزود: اين امر به عنوان اولين و اساسي‌ترين گام در مديريت پسماند تعيين شده است.

 

وي يادآور شد: با تخليه و جمع‌آوري مركاپتان باقيمانده در بشكه‌ها براي استفاده و جلوگيري از هدررفت اين ماده ارزشمند و وارداتي، علاوه بر حفاظت از محيط زيست، صرفه‌جويي اقتصادي قابل توجهي نيز صورت گرفته است.
حمزه‌زاده با اشاره به فرارسيدن هفته درختكاري، گفت: به همین مناسبت کاشت نمادین درخت در محوطه شرکت گاز استان همدان توسط مدیر عامل و معاونان، اهداء 300 عدد گلدان گل در آغازين روزاز هفته درختكاري بين كاركنان شركت گاز استان همدان انجام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: کاشت درخت و برنامه‌های این هفته در راستاي تضمین توسعه پایدار حفظ آب، خاک و هوا به عنوان میراثی از گذشتگان و جلوگیری از آلودگی آن‌ها برای انتقال به نسل‌های آینده و توجه به فضاي سبز انجام مي‌شود.

 

مسئول حفاظت از محیط زیست شركت گاز استان همدان با اشاره به برگزاری دوره‌هاي آموزشي با موضوع ارتقاء دانش محيط زيست از جمله مديريت سبز، مديريت انرژي و غيره براي كاركنان، افزود: این دوره‌ها به مناسبت‌هاي چون  هفته جهاني محيط زيست، روز زمين پاك، برگزار مي‌شود.

 

وی با بیان اینکه شركت گاز استان همدان در راستای اجرای طرح دولت در «كاشت يك ميليارد درخت» بين دستگاه‌هاي اجرايي پيشگام است، افزود: این شرکت طبق تعهد خود در اختصاص 10 درصد از فضاهای صنعتی برای توسعه فضای سبز، تاکنون مساحت 10 هزار و 70 مترمربع از این فضاها را فضای سبز ایجاد شده که معادل 14.62 درصد است و می‌توان گفت به میزان تقریبی 5 درصد بیشتر از دستورالعمل‌های سازمانی است.
انتهاي خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal